شماره ۲۲۲۵ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ فروردين
صفحه را ببند
عکس‌خبر

مهر- در حاشیه جلسه بیست‌وپنجم فروردین ۱۴۰۰ هیأت دولت  تعدادی از وزرای دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

ایسنا- آمار مبتلایان به کرونا روز به روز در حال افزایش است این در حالی است که تخت‌های بخش ICU بیمارستان‌های استان همدان‌ پر شده و تخت‌های عادی نیز در حال پر شدن هستند. ۲۵۰۰ تخت برای بیماران کووید-۱۹ در این استان در نظر گرفته شده که در حال حاضر ۱۳۳۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر نیز پذیرش می‌شوند. در شرایط کنونی تمام بیمارستان‌های همدان به جز بیمارستان بوعلی و مطهری بیماران کووید-۱۹ را پذیرش می‌کنند.

ایسنا- در ماه‌های پایانی سال ۹۹ قیمت مرغ به شکل بی‌سابقه‌ای در کشور افزایش یافت و منجر به تشکیل صف‌های خرید طولانی شد. درنهایت قیمت مرغ ۲۴۹۰۰ تومان اعلام شد تا شاید التهاب این بازار کاهش پیدا کند؛ با این حال هنوز هم صف خرید مرغ برچیده نشده است. فعالان این صنف می‌گویند مواردی مثل عدم اختصاص به موقع نهاده مرغداران و اجبار به تأمین از بازار آزاد، نبود و گرانی مجدد جوجه یک روزه، بی‌توجهی به شرایط آب‌و‌هوایی مناطق مختلف تولید و توزیع ناعادلانه نهاده و عواملی دیگر ممکن است در آینده دوباره باعث افزایش قیمت مرغ شود.

تسنیم - فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری مشهور به شیخ عطّار نیشابوری یکی از عارفان، صوفیان و شاعران ایرانی سترگ و بلندنام ادبیات فارسی در پایان سده ششم و آغاز سده هفتم است. او در سال ۵۴۰ هجری برابر با ۱۱۴۶ میلادی در نیشابور زاده شد و در ۶۱۸ هجری به هنگام حمله مغول به قتل رسید. آرامگاه عطار نیشابوری بنایی است تاریخی که در دوره تیموری به وسیله امیر علیشیر نوایی بر روی قبر عطار نیشابوری ساخته شد. روز بیست‌وپنجم فروردین در تقویم رسمی کشور به نام عطار نیشابوری نامگذاری شده است.

 


تعداد بازدید :  353