شماره ۲۲۲۶ | ۱۴۰۰ شنبه ۲۸ فروردين
صفحه را ببند
جدایی شام و افطار

بعد از 13 ساعت روزه‌داری، بدن‌تان برای افطار به غذایی سبک و گرم نیاز دارد؛ درست مثل وقتی که تازه از خواب بیدار شده‌اید و بعد از چند ساعت نخوردن آب و غذا، به صبحانه نیاز دارید.
بهترین پیشنهاد برای افطار، تغذیه از همان خوراکی‌هایی است که هنگام صبحانه میل می‌کنید؛ از چای گرم و نیمرو و نان و پنیر تا عدسی ساده و هر غذای سبک دیگری.
گرمای هوای روز و تشنگی ممکن است میل به خوردن آب سرد یا نوشیدنی‌های سرد را هنگام افطار در فرد روزه‌دار بیشتر کند. اما برای جلوگیری از درد معده و مشکلات گوارشی دیگر بهتر است این نوشیدنی را به یکی، دو ساعت بعد از افطار موکول کنید.  استفاده از نان‌های سبک و کم‌حجم که جوش‌شیرین کمتری در آن به کار رفته، دیگر توصیه‌ای است که برای وعده افطار برای شما داریم. نان‌هایی مثل نان بربری را با معده خالی میل نکنید، چراکه ممکن است باعث رفلاکس معده شود.
وعده افطاری و شام را از هم جدا کنید، چراکه بد‌ن‌تان بعد از ساعت‌ها گرسنگی تحمل هضم حجم زیادی از غذا را ندارد. بهتر است بین شام و افطاری حداقل دو تا سه ساعت فاصله قرار دهید. این کار به معده فرصت خوبی برای هضم افطاری می‌دهد و ضعف اولیه شما بعد از روزه‌داری را برطرف می‌کند. ایجاد فاصله بین وعده افطاری و شام از پرخوری مضاعف هم جلوگیری می‌کند و به مغز فرصت کافی می‌دهد که در زمان لازم فرمان سیرشدن را صادر کند.


تعداد بازدید :  159