پایان امپراتوری ایران در والیبال آسیا؟

سامورایی‌ها هفته اول لیگ ملت‌های والیبال را با 3 برد متوالی پشت سر گذاشتند

تیم‌ملی والیبال ژاپن با عملکردی فوق‌العاده در هفته اول لیگ ملت‌ها نشان داد خیلی خوب برای المپیک توکیو آماده شده است.

ژاپن که هم‌گروه ایران در المپیک توکیو است جزو اولین تیم‌هایی بود که خود را برای مسابقات لیگ ملت‌های والیبال و المپیک آماده می‌کرد و حالا هم ثمره برنامه‌ریزی چند ماهه و البته پیش از آن چند ساله خود را می‌گیرد.

در سومین روز از این رقابت‌ها تیم‌ملی ژاپن موفق شد در یک بازی نزدیک تیم‌ملی روسیه را شکست دهد. سامورایی‌ها توانستند با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل تیم پرمهره و مدعی روسیه به پیروزی برسند تا به روند پیروزی‌های خود ادامه دهند و در کنار برزیل و فرانسه تنها تیم‌های بدون شکست در پایان هفته اول باشند.

وقتی ایران در روز اول لیگ ملت‌ها مقابل سامورایی‌ها شکست خورد، برخی تصور کردند که این یک اتفاق بوده، اما به نظر می‌رسد ژاپن با برنامه‌ریزی توانسته خودش را در آستانه المپیک توکیو در بهترین شرایط قرار دهد.

ژاپن یکشنبه شب مقابل قهرمان دو دوره گذشته لیگ ملت‌ها بازی می‌کرد و با این پیروزی نشان داد که یکی از رقیبان جدی ایران در المپیک خواهد بود. سامورایی‌ها با این روند پیشرفت حتی شاید بتوانند یکی از شگفتی‌سازان المپیک در رشته والیبال در کشور خودشان باشند.

جالب اینکه در رنکینگ جهانی، ژاپن با عملکرد فوق‌العاده و کسب سه پیروزی پیاپی توانست در رده ششم جهان بایستد؛ این درحالی است که قبل از شروع این مسابقات ژاپن در رده نهم جهان ایستاده بود. حالا ایران در رنکینگ جهانی هم تیم دوم آسیاست؛ در حالی که فعلا رتبه هشتمی خود را حفظ کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.