کیوسک؛ 31 می

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

جنگ قدرت میان بنیامین نتانیاهو و رقبایش در صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی جایگاه خاصی دارد؛ هرچند روزنامه‌های انگلیسی هم نادیده‌اش نگرفته‌اند.

گاردین

گاردین با تیتر «استفاده از عایق احتراق‌پذیر در 70 مدرسه، بعد از گرنفل» گزارش داده است که پس ار ممنوعیت استفاده از عایق احتراق‌پذیر برای ساختمان‌های بلندمرتبه از سال 2018 و پس از آتش‌سوزی مرگبار برج گرنفل، این عایق‌ها در حدود 70 مدرسه استفاده شده است.

این روزنامه می‌گوید حداقل در 25 بیمارستان، خانه سالمندان و مجتمع‌های مسکونی هم از این عایق‌ها استفاده شده است؛ این در حالی است که یکی از مدیران مدارس خواستار اقدام برای به‌کار نگرفتن آن شده است.

گاردین مانند بیشتر روزنامه‌های انگلیسی، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس و کری سیموندز، شریک زندگی او را بر صفحه نخست نشانده، به‌مناسبت ازدواج آنان.

جانسونِ ۵۶ ساله با نامزد ۳۳ ساله‌اش در مراسمی خصوصی و مخفیانه در کلیسای وست‌مینستر ازدواج کردند.

گاردین به اوضاع سیاسی در اسراییل هم توجه کرده با این تیتر: «نتانیاهو لبِ مرز» و این توضیح: «معامله مخالفان نتانیاهو برای کنار گذاشتن نخست‌وزیر بعد از 12 سال».

نیویورک‌تایمز

تیتر «اتحاد پُرتنش ممکن است به اسراییل رهبری جدید بدهد» و زیرتیتر «نتانیاهو با خطر روبه‌روست» درباره رقبای سیاسی بنیامین نتانیاهو گفته که برای تشکیل دولت ائتلافی در اسراییل و پایان‌دادن به نخست‌وزیری او بعد از ۱۲ سال پیاپی توافق کرده‌اند.

بعد از اعلام این توافق، نتانیاهو تشکیل این دولت را «خطری برای امنیت اسراییل» دانست. نفتالی بنت، رهبر حزب راست افراطی یمینا رسما اعلام کرد به دولت ائتلافی یائیر لپید می‌پیوندد که پیشتر از سوی رئیس‌جمهوری مسئول تشکیل دولت شده بود.

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح آمده: «لیزا کریگ، که با بیماری سلول داسی‌شکل (اختلال خونی) دست‌وپنجه نرم می‌کند، در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل از اکوکاردیوگرام استفاده کرد.» این تصویر همراه شده با تیترِ «گرفتار میان درد جانکاه سلول داسی‌شکل و سیستم پزشکی دست‌به‌عصا».

«مسیری آسان‌تر برای خارجی‌ها در برنامه بایدن» تیتری است که از «تجدید ساختار و تحول گسترده مهاجرت برای لغو قوانین ترامپ» می‌گوید.

واشینگتن‌پست

تیتر «رقبا قصد دارند نخست‌وزیر اسراییل را کنار بگذارند» می‌گوید «احزاب مخالف اسراییل برای برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، به توافق رسیدند».

تیتر «بی‌اعتمادی به واکسن اصلاح می‌شود» همراه شده با تصویر اصلی واشینگتن‌پست با این توضیح: «لوز کاستیلو، 20 ساله، اهل هایاتسویل، سمت راست، 17 می برای دریافت واکسن «جانسون‌اندجانسون» در آرایشگاهی ثبت‌نام کرد».

این گزارش گفته آرایشگاه علاوه بر کوتاهی مو و اصلاح، واکسن کرونا نیز ارایه می‌دهد. رهبران جامعه سیاهپوست، دانشگاه مریلند و بایدن در کاخ سفید امیدوارند برای کمک به پایان همه‌گیری، آرایشگران را به خدمت بگیرند و آموزش دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.