شماره ۲۲۶۳ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۱ خرداد
صفحه را ببند
دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران:
احساسم قابل وصف نیست

نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری دختران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان گفت: خدا را شکر که در مسابقات قهرمانی جهان در ازبکستان به سه مدال برنز رسیدم. خیلی خوشحالم و احساسم برای ایستادن روی سکوی سوم مسابقات قهرمانی جهان قابل توصیف نیست.
یکتا جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص کسب مدال برنز رقابت های قهرمانی جوانان جهان اظهار داشت:  اولین تجربه‌ام در مسابقات جهانی ازبکستان خوب بود و حس بسیار عالی نسبت به این رقابت‌ها داشتم و سطح مسابقات هم خیلی بالا بود.
وی درباره اینکه به عنوان اولین دختر ایرانی در این رقابت ها به مدال رسیده است و احساس خود بابت این افتخار آفرینی، گفت: خدا را شکر توانستم در مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان سه مدال برنز را کسب کنم و حس خیلی خوبی داشتم  و خیلی خوشحال بودم و نمی‌دانم این حس را چگونه توصیف کنم. ایستادن بر سکوی سوم مسابقات قهرمانی جهان قابل توصیف نیست.
دارنده مدال برنز قهرمانی نوجوانان جهان عنوان کرد: رقبای خوبی در این مسابقات از کشورهای مختلف حضور داشتند و رکوردهایم با تعدادی از آنها نزدیک به هم بود.
وی با اشاره به اینکه در این مدت مشکل چندانی در تمرینات نداشته است، افزود: همه شرایط ما در اردوها عالی بود و هیچ‌وقت در تمرینات به مشکلی برخورد نکردم.
جمالی تصریح کرد: از زمانی که وزنه‌برداری زنان در ایران شروع شد، تعداد ورزشکاران علاقمند به این رشته زیاد شده است و خیلی پیشرفت کردند و باز هم جای پیشرفت دارد و اگر این روال همینطور ادامه یابد خیلی آینده وزنه‌برداری زنان روشن خواهد بود.
وی با تشکر از حمایت‌های فدراسیون خاطرنشان کرد: در این مدت فدراسیون زحمات زیادی کشید و باید از مسئولان نیز برای برگزاری اردوها و تمرینات مداوم و خوب تشکر کنم.
«یکتا جمالی» وزنه‌بردار دسته ۸۷ کیلوگرم تیم ملی جوانان دختر ایران روز گذشته در پیکارهای جهانی تاریخ ساز شد. او توانست با ثبت وزنه ۹۲ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، ۱۱۶ کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم به سه مدال برنز دست یابد و اولین مدال‌های تاریخ وزنه‌برداری زنان کشورمان را در مسابقات جهانی کسب کند.


تعداد بازدید :  166