شماره ۲۲۶۳ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۱ خرداد
صفحه را ببند
محمد طبیبیان:
پشت پرده نپیوستن به FATF بعدها مشخص می‌شود

استاد اقتصاد اظهار داشت: «تحریم‌های اقتصادی و FATF دو موضوع کاملا به هم پیوسته هستند و هر دولتی که می‌خواهد برای کشور و ملت کار کند، باید از تحریم‌ها خارج و همچنین به ترتیبات بین‌المللی ملحق شود، بنابراین این دو مورد اولویتی بر یکدیگر ندارند. هرچند نظر بنده شاید آرمانی و حریف مسائل پشت پرده نباشد، اما این پروسه لازم است طی و هر دو مورد حل شوند.»
محمد طبیبیان در مورد ضرورت پیوستن کشور به FATF اظهار داشت: «جای تردید و صحبتی در پیوستن به این ترتیب بین‌المللی نیست، در حال حاضر حدود ۲۰۰ کشور و منطقه حقوقی به جز تعدادی معدود و انگشت‌شمار به این پیمان مالی پیوسته‌اند. بیرون ماندن از قلمروی ترتیب‌های بین‌المللی و جرگه سایر کشورها برای ما زیان‌بار و پرهزینه است، از همین روی جای بحثی در پیوستن به FATF وجود ندارد. حالا عده‌ای نمی‌خواهند آن را بپذیرند حرف دیگری است.»
او ادامه داد: «باید توجه داشت شاید پیوستن به این پیمان مالی ایده‌آل نباشد، مثلا ممکن است همین سازمان ملل را احتمالا ایده‌آل ندانیم، اما عضویت در آن بهتر از نبودن است. اف‌ای‌تی‌اف هم یک ترتیب بین‌المللی است و چون تقریبا همه کشورها عضو آن هستند، ما نیز باید بپیوندیم.»


تعداد بازدید :  181