تبعات یک پست اینستاگرامی؛‌ پرسپولیس محروم شد!

کنفدراسیون فوتبال آسیا تماشاگران پرسپولیس را یک مسابقه محروم کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام حکم خود درباره شکایت گوای هند از پرسپولیس را صادر کرد که بر این اساس باشگاه ایرانی محروم شده است.

باشگاه پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی ای اف سی و در پی شکایت باشگاه گوای هند، ۱۷هزار و ۵۰۰ دلار جریمه شده و یک بازی خانگی را هم در لیگ قهرمانان آسیا باید بدون حضور تماشاگر سپری کند. این درحالی است که پیشتر ابراز امیدواری شده بود حکم نهایی ای‌اف‌سی به ضرر پرسپولیس نباشد و در واقع کمیته حقوقی قرمزها، دفاعیه‌ای را درباره این پرونده به ای‌اف‌سی ارسال کرده بود.

باشگاه گوای هند وقتی از پرسپولیس شکایت کرد که در پیج رسمی این باشگاه و پیش از سفر به هندوستان، پستی منتشر شد که حاوی جملاتی عجیب درباره حمله نادرشاه به هند و غلبه بر حکومت وقت است کشور داشت. این پست مورد انتقاد بسیاری از کاربران در فضای مجازی قرار گرفت و در نهایت با شکایت طرف هندی مواجه شد و حتی عذرخواهی رسمی پرسپولیس در اینستاگرام نیز باعث نشد تا گوآ از تصمیم خود صرف‌نظر کند.

صفحات مجازی پرسپولیس در اختیار کارگزار این باشگاه است و مسئولان باشگاه این پست و تبعات آن را هم متوجه آتیه داده‌پرداز کرده بودند. پیشتر ابراهیم شکوری در این خصوص گفت: «ما با انتشار یک پست ویژه، بابت اتفاقات گذشته از مردم هند عذرخواهی کردیم و خواستار برخورد شدیدی از سوی شرکت کارگزار با عوامل این اتفاق شدیم.»

باشگاه پرسپولیس در اعلام خبر مربوط به حکم ای‌اف‌سی، اشاره کرده: «پست یادشده در زمانی منتشر شد که ارکان بخش رسانه‌ای باشگاه، درون هواپیما و مسافر هند بودند و آن پست بدون دخالت و نظر باشگاه، منتشر شده بود.»

پرسپولیس پیش از این یک‌بار هم در لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ به دلیل رفتار هوادارانش در بازی با الوحده به یک بازی بدون تماشاگر محکوم شده بود. بازی قرمزها در مقابل لخویا در ورزشگاه خالی آزادی برگزار شد و با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

اگر پرسپولیس استقلال تاجیکستان را شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی برود و بازی‌ها متمرکز نباشند، احتمالا محرومیت در آن بازی اعمال می‌شود.

نکته جالب اینکه احتمال دارد بازی‌های مرحله یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار شوند که در این صورت، با صعود شاگردان یحیی گل‌محمدی به نیمه نهایی، این محرومیت آنجا دردسر بزرگی را برای قرمزها به وجود می‌آورد.

آخرین بازی خانگی سرخپوشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ مقابل السد قطر بود که با پیروزی 2 بر صفر همراه شد. پس از آن پرسپولیس در امارات، قطر و هندوستان دیدارهای خود را برگزار کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.