شماره ۲۲۶۴ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
مجری‌های مناظره در گفت‌وگو با عبدالرضا امیراحمدی
مجری برج مراقبت است

 عبدالرضا امیراحمدی ویژگی‌های ظاهری و رفتاری زیادی را برای مجری مناظره‌ها لازم و بایسته می‌داند و در این میان از منفعل‌بودن مجری اولین دوره از مناظره‌ها و نحوه پوشش مجری دو دوره قبل به عنوان نکات مورد انتقاد نام می‌برد. این مجری همچنین می‌گوید اگر برنامه سیاسی اجرا کند برنامه‌اش جزو پرطرفدارترین‌ها می‌شود.
 امیراحمدی درباره ویژگی‌های یک مجری مناسب و شایسته برای مناظره‌های انتخاباتی گفت: «مجری اول از همه باید ظاهر خوب و آراسته‌ای داشته باشد و در نحوه پوشش و گریم خود دقت کند. یکی از گله‌ها به آقای مرتضی حیدری در دوره قبل این بود که پاچه‌های شلوارشان خیلی کوتاه بود و وقتی در تلویزیون می‌ایستادند، برخی از اصطلاحاتی برای ایشان استفاده می‌کردند که در شأن ایشان نبود.»
او حفظ و رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای را ویژگی دوم برای مجری برنامه‌های مناظره برشمرد و در این زمینه هم توضیح داد: «مجری نباید موجب تحقیر یا تبعیض در میان کاندیداها شود، هوش هیجانی بالا و مطلوبی داشته باشد، از دانش و شم سیاسی برخوردار باشد، باید قدرت تجزیه و تحلیل  داشته باشد تا بتواند سوالات را درست مطرح کند، باید به رگ خواب و ویژگی‌های شخصیتی کاندیداها اشراف داشته باشد و سعی نکند روی نقطه ضعف کاندیدایی دست بگذارد و موجب عصبانیت او شود؛ زیرا ممکن است کاندیدای مورد نظر از چشم مخاطب بیفتد. باید به کارنامه و عملکرد سیاسی و مواضع سیاسی کاندیداها اشراف و آگاهی داشته باشد، به واژگان و کلمات سیاسی در سپهر سیاست احاطه و اشراف نسبی داشته باشد، زیرکی و هوشمندی خاصی برای مدیریت مطلوب برنامه داشته باشد تا اجازه سوءاستفاده به هیچ کاندیدایی را ندهد.» امیراحمدی با بیان اینکه مجری مناظره‌ها باید کنشگری منصف و بی‌طرف باشد که منفعل هم نیست، در ادامه تصریح کرد: «مجری هم باید موجب گرما و حرارت مناظره شود و هم از حدود اخلاق و حق پایش را فراتر نگذارد و برای رسیدن به هدفش هر ابزاری را توجیه نکند، مجری باید شجاع باشد و مقهور موقعیت حرفه‌ای یا منزلت اجتماعی کاندیداها نشود، باید به بیان بدنی، حرکات دست و اشاره‌های چشم و ابرو پیشانی و لب مسلط باشد. »


تعداد بازدید :  83