کیوسک؛ 2 ژوئن

تایمز، گاردین، نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز صدمین سالگرد کشتار سیاهان در تولسا را دیده؛ روزنامه‌های انگلیسی نگران ادامه محدودیت‌های کرونایی هستند، هرچند بارقه‌های امید را نادیده نگرفته‌اند.

تایمز

تایمز با تیتر «امید تازه برای 21 ژوئن با رسیدن مرگ‌ها به صفر» با خوشبینی‌ گفته که خبرِ رسیدن آمار فوتی‌های کووید-19 به صفر، امید تازه‌ای ایجاد کرده است که محدودیت‌های کرونایی باقیمانده در انگلیس را می‌توان 21 ژوئن لغو کرد. با این‌حال، یادآوری می‌کند مرگ‌ومیر ممکن است در هفته‌های آینده افزایش یابد. (قرار بود 21 ژوئن روز آزادی از محدودیت‌های کرونایی در انگلیس باشد.)

تایمز «سِر کِی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر بریتانیا را برای تصویر اصلی خود برگزیده است با این توضیح: «استارمر شب گذشته در برنامه تلویزیونی «داستان‌های زندگی» با اجرای پیرز مورگان روزهای دانشگاه خود را به یاد آورد و استفاده از مواد مخدر را انکار نکرد. او گفت بهترین ویژگی ظاهری‌اش موهایش بود. استارمر اشک ریخت».

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با عنوان «در تولسا، یادبود قتل عام» جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، را در مراسم صدمین سالگرد کشتار سیاهپوستان در شهر تولسا در اُکلاهما نشان می‌دهد با این توضیح: «بایدن به بازماندگان، از جمله ویولا فورد فلچر، 107ساله (سمت راست تصویر) ، گفت که شرح حال و ماجراهای آنان در ابعاد وسیع آشکار خواهد شد.»

[این کشتار در 31 می و اول ژوئن سال 1921 رخ داد. صدها نفر از گروه‌های سفیدپوست به محله «گرینوود» در شهر «تولسا» که در آن زمان قلب کسب‌وکارهای سیاه‌پوستان بود و به «وال‌استریت سیاه‌پوستان» شهرت داشت، حمله کردند. صدها سیاه‌پوست کشته شدند و خرابی‌های یساری به بار آمد.]

تیتر «رقبای نیویورک حملات خود را در رقابت‌های شهرداری شدت می‌بخشند» از تلاش دموکرات‌ها برای تصدی پست شهرداری نیویورک و حملات متقابل رقبا گفته است.

گاردین

گاردین با تیتر «طرح آموزش جبرانی کووید به‌دلیل نامناسب‌بودن رد شد» از طرح دولت برای جبران عقب‌ماندگی کودکان پس از همه‌گیری گفته و اینکه اتحادیه‌های آموزشی از آن انتقاد کرده و نامناسب و ناکافی‌اش خوانده‌اند.

گاردین «سِر کِی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلستان را بر صفحه نخست نشانده با این توضیح: «این پسر کیست؟ تصویر نمایانگر رهبری جوان است. اما نامش چیست؟»

تیترِ «نخستین روز بدون مرگ بر اثر ویروس در 10 ماه اخیر» توضیح می‌دهد که این بی‌مرگی باعث امیدواری برای برداشتن آخرین گام در مسیر رفع محدودیت‌های کرونایی شده، هرچند دانشمندان هشدار می‌دهند ممکن است محدودیت‌های بیشتر برای کنترل موج سوم لازم باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.