شماره ۲۲۶۵ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ خرداد
صفحه را ببند
عکس‌خبر

ایسنا- سد کالپوش در بخش کالپوش شهرستان میامی و در فاصله حدود ۳۵۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز استان سمنان قرار دارد. حجم آب سد کالپوش با کاهش میزان بارندگی در زمستان ‌سال گذشته و بهار امسال، کاهش پیدا کرده است و درحال حاضر به حدود ۱۰.۰۶‌میلیون مترمکعب رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - برنج از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی کشور است و استان مازندران جزو رتبه‌های نخست در میان استان‌ها در تولید برنج است. یکی از مراحل سه‌گانه تولید برنج، کاشت است که باید پیش از آغاز آن، نشاء صورت بگیرد.

تسنیم - سد خاکی مخزنی جره با هسته رسی، تاجی به‌طول ۷۳۳ متر و مخزنی به ظرفیت ۲۶۰‌میلیون مترمکعب دارد. این سد به‌عنوان پنجمین سد خاکی استان خوزستان از لحاظ جنس و ابعاد به‌شمار می‌آید، اما امسال با توجه به کاهش میزان بارندگی و به تبع آن کاهش ورودی آب به سد‌ در حوضه جره در تابستان با تنش خشکسالی مواجه هستیم.

مهر- دانه‌های روغنی کلزا پس از برداشت توسط کلزاکاران به مراکز خرید تعیین شده از سوی جهاد کشاورزی، برده می‌شود.در حال حاضر ۴۸ تا ۵۰‌درصد دانه‌های روغنی کلزا را روغن تشکیل می‌دهد و با توجه به واردات بیش از ۹۰‌درصد روغن موردنیاز کشور، توسعه کشت این محصول در استان‌های شمالی ازجمله مازندران نیاز ضروری است.


تعداد بازدید :  212