شماره ۲۲۷۰ | ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد
صفحه را ببند
ابراهیم جیب‌بر و دوستانش در محاصره حلقه پلیس

شهروند| باند جیب‌بران شرق تهران با سرکردگی ابراهیم به آخر خط رسیدند. بیست‌ونهم بهمن ماه‌ سال گذشته مرد جوانی به   دادسرای ناحیه 15 تهران رفت و پرده از یک سرقت برداشت. او گفت: «دو روز قبل برای خرید به سوپرمارکت حوالی خانه‌ام در تهران نو رفتم. پس از خرید، کارت بانکی خود را در اختیار صاحب مغازه گذاشتم و رمز آن را هم اعلام کردم.»
شاکی در ادامه گفت: «در کنار من مرد دیگری هم حضور داشت. فروشنده بعد از اینکه خرید من را حساب کرد، کارتم را روی پیشخوان کنار یک کارت عابر دیگر قرار داد. من هم دقت نکردم و به اشتباه کارت خود را جا گذاشته و کارت کناری را برداشتم. وقتی  به خانه برگشتم، پیامک‌های کسر از حساب به گوشی‌ام ارسال شدند. همان‌جا بود که متوجه شدم کارت را اشتباهی برداشتم و سارقان مبلغ 55میلیون ریال از حسابم برداشت کرده‌اند.»
به دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد و در اختیار دایره مبارزه با جیب‌بری قرار گرفت. پس از ارجاع پرونده تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم به سوپرمارکت اعزام شدند و با بررسی فیلم‌های ضبط‌شده و استعلامات انجام‌شده با استفاده و به‌کارگیری از شیوه‌های نوین کشف جرم توانستند هویت سارق را شناسایی کنند. آنها به آدرس‌های به‌دست‌آمده رفتند و توانستند محل اختفای متهم واقع در تهرانپارس را شناسایی کنند. همچنین با هماهنگی قضائی بیستم اردیبهشت‌ماه طی عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری سارق به اسم ابراهیم شدند.  در زمان دستگیری یک گوشی تلفن همراه به ارزش 45میلیون ریال هم از متهم کشف شد.
ابراهیم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اتهامی بود، اما وقتی با اسناد و مدارک روبه‌رو شد، به سرقت کارت عابر شاکی در سوپرمارکت اعتراف کرد. از آنجا که متهم در بررسی سوابق کیفری دارای سابقه جرایم جیب‌بری بود، تحقیقات مدون و تخصصی‌تری انجام گرفت. در ادامه تحقیقات کارآگاهان شماره سریال گوشی کشف‌شده از ابراهیم را استعلام کردند. تحقیقات نشان می‌داد گوشی سرقتی است. صاحب گوشی شناسایی شد و مأموران گفت: «گوشی تلفن همراهم را شب عید در میدان هفت‌حوض از کیفم سرقت کردند.» در ادامه بازجویی‌ها دسته‌چک و اموال مشکوکی هم از متهم کشف شد و تیم تحقیق توانستند سه مالباخته دیگر را هم شناسایی کنند که طعمه ابراهیم شده بودند.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اعلام این خبر در پایان گفت: «ابراهیم در ادامه بازجویی به 10 سرقت دیگر با همدستی دو نفر از دوستانش به نام‌های وحید و سیامک اعتراف کرد. آنها نیز شناسایی، دستگیر و به دادسرا معرفی شدند که با صدور قرار تأمین مناسب برای تحمل کیفر روانه زندان شدند.»

 


تعداد بازدید :  91