شماره ۲۳۴۲ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
وداع با قاضی پرونده‌های اخلالگران و مفاسد اقتصادی
قاضی زرگر که بود؟

شهروند|  حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر، قاضی باسابقه و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران به دلیل ابتلا به بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر از مبارزان دوران رژیم ستمشاهی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت گسترش عدالت و دفاع از حقوق مردم ردای قضاوت بر تن کرد و در طول سال‌ها حضور در دستگاه قضا و مسئولیت‌هایی که بر عهده داشت، همواره در مسیر انقلاب ثابت‌قدم بود.
قاضی زرگر در آبان‌ماه سال گذشته جانشین حجت‌الاسلام والمسلمین غضنفرآبادی در سمت ریاست دادگاه انقلاب اسلامی تهران شده بود. او همچنین ریاست شعبه ۳۶ تجدیدنظر دادگاه انقلاب تهران و شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفاسد اقتصادی را برعهده داشت.
او در دوران طولانی حضور در منصب خطیر قضاوت، پرونده‌های مهمی را مورد رسیدگی و صدور رأی قرار داد.
قاضی زرگر در ۲۰ اردیبهشت سال ۵۸ با حکم حضرت امام خمینی(ره)، حاکم شرع در زمینه مبارزه با موادمخدر تهران شد و در سال ۶۰ به سرپرستی دادسرای مبارزه با موادمخدر تهران منصوب گشت.
این قاضی باسابقه طی سال‌های ۷۰ تا ۷۲ جانشین دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر کل کشور نیز بود.
قاضی زرگر همچنین از سال ۷۳ تا ۹۷ دبیری ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر را برعهده داشت و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای او در این سمت تلاش برای تصویب قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر بود.
رسیدگی به پرونده دادگاه متهمان اخلال ارزی ۶۰ میلیون یورویی، رسیدگی به پرونده خودرو‌های قاچاق، رسیدگی به پرونده مسئولان سابق سایپا، احمد عراقچی و بسیاری پرونده دیگر از جمله مواردی هستند که قاضی زرگر و رسیدگی به آنها را برعهده داشته است.


تعداد بازدید :  318