شماره ۲۳۷۰ | ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
کلاهبرداری از اساتید دانشگاه

شهروند| افرادی که با ترفند هویت جعلی امور مالی دانشگاه از کارمندان و اساتید دانشگاه‌های مازندران کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.
در پی مراجعه چند تن از کارمندان دانشگا‌های مازندران به پلیس فتای بابلسر و استان با ارایه شکواییه‌ای اعلام کردند، افرادی کلاهبردار با عناوین همکاران امور مالی دانشگاه، طی تماس تلفنی واتس‌اپی مدعی انتقال وجه اشتباه به حساب کارمندان می‌شدند و ضمن تهدید نسبت به بلوکه شدن حساب آنان درخواست حضور در مقابل عابربانک و ثبت کد و سریال ارایه شده را می‌کنند.
این امر منجر به انتقال  پول از حساب افراد به حساب افراد دیگری که وجود خارجی ندارند، می‌شد؛ متهمان با همین روش از برخی کارمندان و اساتید دانشگاه‌ها در نقاط مختلف مازندران نیز اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.
متهمان پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب
به سخن گشودند و به برداشت غیرمجاز از حساب ۳۷ نفر از کارمندان و اساتید دانشگا‌های مازندران در پوشش کارمند امور مالی دانشگاه تا این لحظه اعتراف کردند. مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تا این لحظه ۵۲ میلیارد ریال برآورد شده است.
سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 


تعداد بازدید :  351