پدیده‌ای که در 22 سالگی از والیبال زده شد!

صابر کاظمی را می‌توان پرکارترین بازیکن والیبال ایران در سال 1400 دانست

پدیده والیبال ایران به خاطر فشار زیادی که در جریان تورنمنت‌های متوالی متحمل شده، می‌گوید نیاز به استراحت دارد و نمی‌خواهد در جام باشگاه‌های جهان شرکت کند.

در جریان ناکامی والیبال ایران در لیگ ملت‌های 2021 و المپیک توکیو یک چهره شاخص خودش را به همه ثابت کرد و نامش را به عنوان یک پدیده بر سر زبان‌ها انداخت. صابر که در سال‌های گذشته هم توسط ایگور کولاکوویچ دعوت می‌شد، امسال با نظر ولادیمیر آلکنو به تیم‌ملی آمد و در لیگ جهانی و پس از آن المپیک درخشان ظاهر شد تا نوید یک ستاره آینده‌دار را به والیبال ایران بدهد.

ماجراجویی‌های این جوان اهل آق‌قلا همین جا تمام نشد و او با آمدن بهروز عطایی به مهره اصلی قهرمانی ایران در آسیا تبدیل شد و با وجود چند نوع مصدومیت تا لحظه آخر برای ایران و قهرمانی‌اش جنگید، به طوری که در جشن قهرمانی قادر به خوشحالی همراه هم‌تیمی‌هایش نبود. کاظمی پس از سه رقابت پرفشار ملی از طرف فولاد سیرجان نیز برای شرکت در بازی‌های آسیایی تحت فشار قرار گرفت و با وجود فرصت اندک برای ریکاوری اما به تعهد خود نسبت به سیرجانی‌ها عمل کرد و در باشگاه‌های آسیا مهره اصلی قهرمانی تیمش بود.

در جریان ناکامی والیبال ایران در لیگ ملت‌های 2021 و المپیک توکیو یک چهره شاخص خودش را به همه ثابت کرد و نامش را به عنوان یک پدیده بر سر زبان‌ها انداخت. صابر که در سال‌های گذشته هم توسط ایگور کولاکوویچ دعوت می‌شد، امسال با نظر ولادیمیر آلکنو به تیم‌ملی آمد

فولاد سیرجان با قهرمانی در آسیا به جام باشگاه‌های جهان راه پیدا کرده و حالا فشار سیرجانی‌ها برای در اختیار گرفتن بازیکن فعلی شهرداری ارومیه در این تورنمنت زیاد شده است. با اینکه خیلی از کارشناسان والیبال ایران اعتقاد دارند دلیلی برای حضور تیم فولاد سیرجان در جام باشگاه‌های جهان وجود ندارد و این تیم از همین حالا در تمامی رقابت‌ها از پیش باخته است، اما سیرجانی‌ها معتقدند با استفاده از بازیکنان کمکی و نفراتی که در فصل نقل و انتقالات از تیم‌شان جدا شدند، می‌توانند نتایج خوبی در برزیل بگیرند. صابر کاظمی هم که فصل گذشته با تیم فولاد سیرجان قهرمان لیگ برتر شده بود و امسال در شهرداری ارومیه بازی می‌کند، یکی از همین نفرات است، اما این جوان 22 ساله دیگر صدایش از زیاده‌خواهی باشگاه سابق خود و شرایط جسمی‌ای که دارد، درآمده است.

صابر کاظمی در جدیدترین مصاحبه خود به سیم آخر زده و از فشار زیادی که متحمل شده، گلایه کرده است: «من واقعا نمی‌دانم دلیل اصرار برای حضور من در جام باشگاه‌های جهان چیست؟ با توجه به مصدومیت زانو و مچ و کمر و کتف چطور می‌توانم به آن تیم کمک کنم؟ از طرفی اگر من همراه این تیم به برزیل بروم و خدای ناکرده با این وضعیت بدنی و تورنمنت‌هایی که شرکت کرده‌ام، مصدوم شوم، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ من الان فقط به استراحت و ریکاوری ذهنی احتیاج دارم که فکر کنم این موضوع کمترین حق من باشد.»

پشت خط زن تیم‌ملی والیبال با بیان اینکه قصد حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان را ندارد، می‌گوید: «اگر این روزها در تیم شهرداری ارومیه بازی می‌کنم دلایلی دارد؛ البته این امر را هم باید در نظر گرفت که با توجه به شرایطی که دارم، آمارم در لیگ برتر خوب نیست. دکتر افروزی هم درمورد شرایطم به فدراسیون نامه زده و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. هر دو زانویم مصدومیت دارد و حتی طی‌کردن برخی روال عادی زندگی هم برایم سخت است. متاسفانه هیچ‌کس مرا درک نمی‌کند؛ چطور می‌توانم 24 ساعت در راه برزیل باشم و 24 ساعت هم همین مسیر را برگردم و تنها چند امتیاز برای سیرجان بازی کنم؟ آقایان می‌گویند که صابر سرمایه ملی است، اما رفتاری که با من می‌کنند شبیه به سرمایه‌ها نیست. نمی‌دانم چرا دوست دارند مرا اذیت کنند.»

چندی پیش هم یکی از بازیکنان باتجربه والیبال ایران یعنی علیرضا بهبودی که هم‌تیمی صابر کاظمی است، درباره وضعیت این بازیکن جوان و فشاری که متحمل شده، هشدار داده بود. به نظر می‌رسد فشار بیش از حد به صابر کاظمی می‌تواند مصدومیت او را در پی داشته باشد و یک پشیمانی به بار بیاورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.