ظهور «اُمیکرون»، سقوط نفت و سهام

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 27 نوامبر 2021

«اُمیکرون» بر صفحات نخست روزنامه‌های جهان حکمرانی می‌کند. فایننشال‌تایمز از سقوط قیمت نفت و سهام با ظهور «اُمیکرون» گفته، گاردین از بالا گرفتن هشدارها در اروپا. «بازارها سقوط کردند و خوش‌بینی کاهش یافت» توصیف نیویورک‌تایمز از وضعیت بعد از شناسایی نوع جدید کروناست؛ هرچند این روزنامه از «جمعه سیاه» هم نگذشته است. واشینگتن‌پست هم گفته «با ظهور نوع جدیدی از ویروس، کشورها شوکه شدند». این روزنامه از نبرد طالبان با داعش هم غافل نشده است.

فایننشال‌تایمز

روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد در بحبوحه ترس از کشف نوع جدید ویروس کرونا که اُمیکرون، (Omicron) نام گرفته، قیمت سهام و نفت روز جمعه (26 نوامبر) سقوط کرد. این روزنامه در گزارش اصلی خود گفته قیمت نفت و سهام جهانی ضربه دید و شاهد «سخت‌ترین سقوط» خود در بیش از یک سال، پس از کشف نوع جدید ویروس کرونا بود.

روزنامه گاردین هم از افزایش هشدارها در قاره اروپا با ظهور «اُمیکرون» نوع جدید کرونا گفته است. در گزارش اصلی این روزنامه آمده دانشمندان هشدار داده‌اند نوع جدید «‌ناچار به بریتانیا خواهد رسید» و از وزیران خواسته شده واکسیناسیون را تسریع کنند.

«ویتنی: نوع جدید کمتر از دلتا نگران‌کننده است» عنوان گزارش اصلی روزنامه دیلی‌تلگراف است. پروفسور کریس ویتی، مقام ارشد پزشکی بریتانیا، می‌گوید او بیشتر نگران نوع موجود دلتاست که نسبت به «اُمیکرون» برای بریتانیا نگران‌کننده‌تر است، اما اضافه می‌کند که با محدودیت‌های احتیاطی سفر موافق است.فایننشال تایمز

نیویورک‌تایمز

«نوع جدید ترس از شکست را برمی‌انگیزد؛ ممنوعیت‌های سفر افزایش می‌یابد» و «پس از کشف موارد ابتلا در آفریقای جنوبی، بازارها سقوط کردند و خوش‌بینی کاهش یافت» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «جهان به هشدار روز جمعه درباره نوع جدید و پرجهش کووید-19، که در آفریقای جنوبی شناسایی شده، واکنش نشان داد. ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای سراسر جهان محدودیت‌های جدید سفر را اِعمال کردند، بازارهای مالی از حال رفتند و تصورات درباره خروج از همه‌گیری شروع به رنگ باختن کرد.»

«درهای جمعه سیاه دوباره باز می‌شود» عنوان تصویر اصلی نیویورک‌تایمز است که با این توضیح همراه است: «خریداران به فروشگاه‌ها بازگشتند با تعداد بیشتری نسبت به سال گذشته، اما نگرانی‌های مربوط به ویروس همچنان پابرجا بود.»نیویورک تایمز

واشینگتن‌پست

«با ظهور نوع جدیدی از ویروس، کشورها شوکه شدند» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. گزارش گفته: «اعلام ظهور نوع جدید ویروس زنگ خطر را برای جهان به صدا درآورده، در حالی که سهام سقوط می‌کند و پروازها ممنوع می‌شود. نوع جدید ویروس کرونا که احتمالا مسری‌تر است، با تعداد غیرمعمول جهش‌ها، باعث شد دانشمندان روز جمعه زنگ خطر را به صدا درآورند و کشورهایی از جمله ایالات متحده در حال اِعمال محدودیت‌های سفر هستند، در حالی که جهان از شکستی دیگر در راه طولانی خروج از همه‌گیری می‌ترسد.»

«طالبان جنگ علیه داعش را تشدید می‌کند» عنوان گزارشی دیگر در صفحه نخست است که گفته طالبان صدها جنگجوی خود را برای جنگ علیه داعش به شرق افغانستان می‌فرستد. در گزارش می‌خوانیم: «طالبان جنگ مبهم خود را علیه شاخه داعش در افغانستان گسترش داده است با استقرار صدها جنگجوی دیگر در استان شرقی، در نبردی سخت که آزمون حیاتی توانایی‌های ضد تروریسم این گروه پس از خروج نیروهای آمریکایی است. به گفته مقامات امنیتی طالبان، بیش از 1300 جنگجوی دیگر طالبان در ماه گذشته با دستور افزایش سرعت عملیات در ولایت (استان) ننگرهار مستقر شده‌اند.»

تصویر اصلی هم جنگجویان طالبان را در حال بررسی محل انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در جلال‌آباد، افغانستان 23 اکتبر نشان می‌دهد.واشینگتن پست

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.