شماره ۲۴۰۳ | ۱۴۰۰ دوشنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
محدودیت مردم جهان
قسمت دوم

وحید میرزایی طنزنویس

همانطور که قبلا هم گفتیم مردم کشورهای دنیا اینقدر مشکلات عجیبی دارند که معضلات ما مانند بیکاری، بی‌آبی، بی‌پولی، بی‌نانی و هر چه با «بی» شروع می‌شود در برابر آن مشکلات هیچی نیست. در بعضی کشورهای دنیا آنقدر اتفاقات و قوانین عجیبی وجود دارد که مردم اصلا به فکر معیشت و رفاه و این مسائل نیستند. در اینجا به برخی اتفاقات و قوانین کشورهای دنیا می‌پردازیم تا شاید به خودتان بیایید و اگر نیامدید جمع کنید و بروید به همین کشورها.
 استرالیا کشوری با ادا و اطوار زیاد
در ویکتوریای استرالیا یک قانون عجیب وجود دارد. در این شهر تعویض لامپ برقی توسط هر فرد غیرقانونی است مگر اینکه یک برقکار متخصص باشد. یعنی یک فرد در ویکتوریای استرالیا اگر شبی نصف شبی وسط قضای حاجت، لامپ دستشویی‌اش سوخت، در حالت نیم‌خیز و نیمه‌لخت باید در همان حالت تا صبح بنشیند تا برقکار متخصص بیاید و لامپ را عوض کند در غیر این صورت اگر لامپ را خودش عوض کند، ماموران خدوم انتظامی استرالیا به جرم تعویض لامپ وی را دستگیر و به مراجع قانونی معرفی می‌کنند. در حالی که در کشور ما اینقدر آزادی وجود دارد که هر فردی چه متخصص و چه غیرمتخصص هر کاری را که فکر می‌کند، می‌تواند انجام دهد. به مدد همین آزادی است که در کشور عزیز ما ایران، برقکار معلم پرورشی شده، معلم پرورشی مدیرکل شده، لوله‌کش معاون شهردار شده، مجری تلویزیون مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شده، تزریقاتی جراح اقتصادی شده و مهندس، طنزنویس شده است. خوشبختانه با آزادی که مسئولان به مردم داده‌اند بساط این مسخره‌بازی‌های تخصص‌گرایی در کشور برچیده شده است.
 کشور تخمه‌مرغی انگلستان
آیا می‌دانستید در برخی کشورهای مدعی لیبرالیسم و آزادی حتی انجام کوچک‌ترین کارها هم ممنوع است؟ در کشور انگلستان شستن تخم‌مرغ ممنوع است و وارد کردن تخم‌مرغ‌های آمریکایی به کشور انگلستان به این دلیل که شسته می‌باشند، ممنوع اعلام می‌شود. یعنی اگر شما بخواهید تخمی که از بخش‌های انتهای مرغ خارج می‌شود را بشویید باید از دولت اجازه بگیرید. آدم این چیزها را که می‌بیند متوجه می‌شود که اگرچه در کشور مشکلاتی وجود دارد اگرچه گرانی، تورم، بیکاری، مشکلات سلامت عمومی، مشکلات آموزشی، ناکارآمدی و صدها معضل دیگر وجود دارد اما لااقل خوشحال است در جایی از دنیا زندگی می‌کند که تخم‌مرغ‌هایش را می‌تواند بشوید و این موضوع آرامش و اطمینانی وصف‌ناشدنی به قلوب مردم هدیه می‌کند. باز هم خدا را شکر اختیار تخم‌مرغ‌هایمان دست خودمان است.


تعداد بازدید :  182