شماره ۲۴۰۴ | ۱۴۰۰ سه شنبه ۹ آذر
صفحه را ببند
مهدی طارمی در چند قدمی جایزه پوشکاش

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو که سال گذشته گل‌های زیبایی را به ثمر رسانده بود، نامزد جایزه پوشکاش شد. این جایزه به زیباترین گل فوتبال جهان تعلق می‌گیرد که هر سال در مراسم بهترین‌های فیفا اهدا می‌شود.
 برای جایزه پوشکاش امسال علاوه بر گل مهدی طارمی، گل‌های لوییس دیاز، گائوتر هین، اریک لاملا، والنتینو لازارو، ریاض محرز، ساندرا آنساه، وانجلیس پاولیدیس، دانیلا سانچس، پاتریک شیک و کارولین ویر برای رأی‌گیری انتخاب شده‌اند.
 ستاره ایرانی پورتو در دقایق پایانی دیدار برگشت مقابل چلسی در مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان سال گذشته با ضربه برگردانی فوق‌العاده، دروازه ادوارد مندی را باز کرد. البته چلسی با تکیه بر برتری صفر-2 دور رفت درنهایت موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب عنوان قهرمانی این تورنمنت هم شد.
 سایت فیفا ساعتی قبل 11 گل تماشایی سال را انتخاب کرده و گل مهدی طارمی نیز در بین نامزدهای جایزه پوشکاش سال 2021 دیده می شود. جالب اینجاست سال گذشته نیز سون هیونگ مین برنده این جایزه شده بود و حالا یک بازیکن آسیایی دیگر فرصت دارد این عنوان را از آن خود کند.
 برنده توسط هیأت داوران بین‌المللی متشکل از هیأتی از بازیکنان بزرگ و طرفداران از سراسر جهان در سایت فیفا انتخاب می‌شود. هر یک از دو گروه رأی‌دهنده در هیأت منصفه دارای وزن انتخاباتی یکسانی هستند.  به همین خاطر این فرصت وجود دارد تا هواداران فوتبال ایران نیز به لینک رأی‌گیری رفته و به گل مهدی طارمی رأی بدهند؛ اگرچه او رقبای جدی‌ای برای دریافت این جایزه دارد.


تعداد بازدید :  132