طرح صیانت برگشت خورد

اصلاحات طرح توسط مرکز پژوهش‌های مجلس

شنیده‌ها حاکی از این است که این فرایند با پیگیری محمد باقر قالیباف رئیس مجلس انجام شده و در پیش‌نویس پیشنهادات دولت نیز مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد

با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.

در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات در نامه‌ای خواستار اصلاح برخی مواد طرح شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که این فرایند با پیگیری محمد باقر قالیباف رئیس مجلس انجام شده و در پیش‌نویس پیشنهادات دولت نیز مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد.

در ادامه بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک مجلس، در۸ آذر و در نهمین جلسه این کمیسیون عنوان شده بود که عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در جلسه‌ای با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، نظرات خود را درباره طرح صیانت اعلام و همچنین وزیر ارتباطات نسخه جدیدی از این طرح ارائه کرده است. این نسخه که به گفته رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، مهر محرمانه دارد تاکنون منتشر نشده؛ اما امیر خوراکیان، معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی، می‌گوید ۳۰ درصد با طرح فعلی تفاوت دارد.

در جلسه نهم بررسی طرح صیانت که با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، صداوسیما، سازمان نصر کشور و وزارت ارتباطات برگزار شد، نمایندگان درباره پیشنهادهای مختلف ارائه‌شده برای اصلاح طرح صیانت بحث کردند، اما در نهایت به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای جلسه، رأی‌گیری دباره این پیشنهادها به جلسه ۹ آذر موکول شده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.