شماره ۲۴۰۶ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
کیوسک مطبوعات جهان

گاردین
«نزاع نخست‌وزیر با مقامات بهداشتی بر سر محدودیت‌های جدید» عنوان گزارش اصلی گاردین است. گزارش به تضاد آشکار بین اظهارات نخست‌وزیر و یکی از مقامات ارشد بهداشتی او توجه کرده است. جنی هریس، مدیر اجرایی آژانس امنیت سلامت بریتانیا، پیشنهاد کرد که مردم باید در واکنش به «اومیکرون» (Omicron)، نوع جدید کرونا، از معاشرت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی غیرضروری خودداری کنند، در حالی که جانسون از مردم خواست جشن‌ها و دورهمی‌های کریسمس یا نمایش‌های تولد مسیح را لغو نکنند!
نیویورک‌تایمز
«اومیکرون قبل از شناسایی، وارد اروپا شده بود» و «کسانی که به آمریکا پرواز می‌کنند باید 24 ساعت قبل از حرکت تست منفی داشته باشند» عناوین گزارش اصلی است: «مقامات بهداشتی سه‌شنبه گفتند اومیکرون چند روز زودتر از شناسایی، در اروپا بود و حداقل در 20 کشور یافت شده. موسسه ملی بهداشت عمومی هلند گفت آزمایش نمونه‌هایی در 19 و 23 نوامبر - قبل از اعلام وجود اومیکرون در 24 نوامبر- برای این نوع مثبت بوده، مقامات به دو فرد آلوده اطلاع داده‌ و در حال ردیابی تماس برای کاهش شیوع‌اند.»

دیلی‌تلگراف
«محدودیت‌های جدید کووید تا مارس سال آینده ادامه دارد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. گزارش بر واکنش خشمناک برخی از طغیان‌گران محافظه‌کار به مقررات جدیدی تمرکز می‌کند که افرادی را که با مبتلایان به اومیکرون در تماس هستند، ملزم می‌کند 10 روز قرنطینه شوند. این روزنامه از استیو بیکر، یکی از نمایندگان توری (حزب محافظه‌کار)، نقل می‌کند که هشدار داده محدودکردن آزادی‌ها راهی «به‌سوی جهنم» است و خبر می‌دهد که این مقررات تا 24 مارس منقضی نمی‌شود. تصویر بوریس جانسون را روز (سه‌شنبه، 30 نوامبر) در بازار کریسمس در داونینگ استریت نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  419