شماره ۲۴۰۶ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
سهم پسران همچنان بیشتر از دختران
رشد ۲۴درصدی «ازدواج» دهه شصتی‌ها

آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد طی بهار امسال و در قیاس با بهار سال گذشته، ازدواج مردان و زنان ۳۰ تا ۳۹ ساله که بخش اعظمی از آنها را جوانان دهه 60 تشکیل می‌دهند، با ۲۴.۷درصد رشد مواجه بوده است.
بنابر آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، در بهار امسال مجموعا ۷۰هزار و ۲۳۲ مرد و زن ۳۰ تا ۳۹ ساله با رشد ۲۴.۷درصدی در قیاس با آمار مشابه خود در بهار ۹۹ روانه خانه بخت شده‌اند.
در بهار سال‌جاری ۴۴هزار و ۱۶۳ مرد و ۲۶هزار و ۶۹ زن ۳۰ تا ۳۹ ساله به ترتیب با رشد ۲۶.۵ و ۲۱.۸درصدی در قیاس با آمار مشابه خود در بهار سال قبل ازدواج کرده‌اند و در واقع سهم مردان دهه شصتی‌ از این ازدواج‌ها بیشتر از زنان بوده است.
همچنین درحالی طی چهار سال اخیر (۹۶ تا ۹۹) بیشترین آمار ازدواج مردان و زنان ۳۰ تا ۳۹ ساله که اغلب آنها جوانان دهه شصتی هستند، مربوط به سال ۹۹ می‌شود که در  بهار امسال ۱۳هزار و ۹۳۱ رویداد ازدواج در این رده سنی بیشتر از بهار ۹۹ ثبت شده و امید می‌رود این روند افزایشی در ۹ ماهه باقی سال ۱۴۰۰ نیز ادامه یابد. در این میان از سال ۹۶ تاکنون سهم پسران ۳۰ تا ۳۹ ساله از ازدواج‌های این گروه سنی که بخش اعظمی از آنها را جوانان دهه60 تشکیل می‌دهند، همواره بیشتر از دختران بوده است.
در فصل بهار بیشترین آمار ازدواج به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان‌رضوی و خوزستان بوده است. در آمار منتشرشده استان تهران بیشترین آمار ازدواج با ۱۷هزار و ۴۴۷ رویداد و استان سمنان با ۹۶۸ رویداد، کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
بیشترین آمار طلاق در استان تهران با ۷هزار و ۷۲۲ رویداد و کمترین آمار طلاق در استان ایلام با ۲۱۱ رویداد به ثبت رسیده است. بر اساس آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران طی بهار سال ۹۹ تعداد ۱۲۷هزار و ۳۱۶ رویداد ازدواج و ۳۴هزار و ۶۵۸ رویداد طلاق رخ داده است.
این آمار در قیاس با مدت مشابه خود در بهار ۹۹ خبر از رشد ۲۳.۶درصدی «ازدواج» و ۱۶.۴درصدی «طلاق» می‌دهد.
در این بین آمار ازدواج و طلاق بهار سال‌جاری در مقایسه با همین آمار در بهار سال گذشته (بهار ۹۹) نشان می‌دهد که امسال آمار ازدواج با رشد ۲۳.۶درصدی به ۱۵۸هزار و ۹۹۲ رویداد و آمار طلاق با رشد ۱۶.۴درصدی به ۴۱هزار و ۷۵۷ رویداد رسیده است.


تعداد بازدید :  761