دربی 97؛ جنگ، جنگ تا پیروزی

استقلال و پرسپولیس ساعت 16:15 شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند

نودوهفتمین دربی پایتخت عصر شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ بازی‌ای که برای هواداران دو تیم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

مسابقه‌ای که هواداران فوتبال در نقاط مختلف کشور ماه‌ها منتظر آن می‌مانند، عصر شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد؛ دربی تهران. بازی شماره 97 استقلال و پرسپولیس در شرایطی برگزار می‌شود که برنده آن می‌تواند تا حد زیادی خودش را در جدول بالا بکشد و برای قهرمانی امیدوار شود. به همین خاطر است که فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی تیم خود را با بهترین شرایط راهی مسابقه خواهند کرد.

فینال زودرس در هفته هفتم لیگ

دربی 97 یکی از حساس‌ترین مسابقات دو تیم خواهد بود. شرایط جدولی و اختلاف یک امتیازی دو تیم باعث شده این مسابقه به دیداری فینال‌گونه در نیم فصل اول لیگ تبدیل شود. پرسپولیس در صورت پیروزی حتی شانس صدرنشینی دارد و استقلال هم در صورت برنده‌شدن می‌تواند تا رده دوم جدول صعود کند. کادرفنی هر دو تیم نسبت به فصل گذشته تغییر نکرده، اما  فهرست بازیکنان دو تیم تغییرات زیادی داشته؛ از استقلال مهره‌های سرشناسی چون مهدی قائدی، دیاباته، فرشید اسماعیلی و… جدا شده‌اند و از پرسپولیس هم احمد نورالهی، شجاع خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو رفته‌اند. مجیدی این فصل از ابتدای فصل خودش هدایت تیم را برعهده داشت و تیم را با نظر خودش بست و یحیی گل‌محمدی هم همین شرایط را دارد. بنابراین از هر دو مربی انتظار می‌رود که بعد از مسابقه اگر شکست خوردند، بهانه‌هایی مثل مشکلات مالی، نداشتن زمان، در اختیار نداشتن بازیکنان و حتی اشتباه داوری را بر زبان نیاورند و حرف‌های تازه و فنی بزنند، حتی اگر باختند.

امیدواریم بعد از دربی مربی و بازیکنان تیم بازنده از داوری گلایه نکنند تا دیگر شاهد جنجال‌های معمول در فوتبال نباشیم.

غایبان دو تیم؛ سیدجلال و شاید وریا

سیدجلال حسینی و احسان پهلوان هم دو ستاره پرسپولیس هستند که مشخص شده به دیدار دربی نخواهند رسید. حالا یحیی گل‌محمدی باید برای جایگزینی این نفرات اقدام کند. از سوی دیگر وضعیت وریا غفوری و آرش رضاوند از استقلال هم مشخص نیست. وریا غفوری کاپیتان استقلال در بازی گذشته مقابل نفت آبادان مصدوم شد و طی روزهای گذشته مشغول فیزیوتراپی دوقلوی پایش بوده است. از طرف دیگر آرش رضاوند نیز در تمرینات استقلال دچار آسیب‌دیدگی شده و فعلا اختصاصی تمرین می‌کند و احتمال غیبتش در این مسابقه وجود دارد.

کاش گلایه‌های تکراری را نبینیم

هر دو تیم نسبت به داوری‌ها در هفت هفته ابتدایی لیگ برتر معترض بوده‌اند. با این حال امیدواریم بعد از دربی مربی و بازیکنان تیم بازنده از داوری گلایه نکنند تا دیگر شاهد جنجال‌های معمول در فوتبال نباشیم. اصلا سرمربیان هر دو تیم تصور کنند که داور از همین حالا دو پنالتی برای تیم‌شان نگرفته است! پس بازیکنان‌شان را برای برد با دو پنالتی سوخته به میدان بفرستند، چون هواداران حوصله شنیدن گلایه‌های تکراری را  هم ندارند. تماشاگران دو تیم می‌خواهند فوتبالی زیبا و در خور نام بزرگ دربی پایتخت شاهد باشند.

بی‌تماشاگر در سکوت آزادی

این مسابقه متاسفانه به دلیل ویروس کرونا باز هم بدون تماشاگر برگزار می‌شود و سکوت سکوها آزاردهنده‌ترین نکته دربی خواهد بود. استقلال چهار مساوی متوالی داشته و هشت امتیاز ارزشمند را از دست داده و شاید پیروزی در دربی بهترین فرصت است تا این تیم به لیگ برتر برگردد و دوباره اوج بگیرد. پرسپولیس قهرمان پنج دوره لیگ برتر هم در رویای ششمین قهرمانی متوالی خود است. گفته می‌شود کاپیتان‌های دو تیم یعنی ووریا غفوری و سیدجلال حسینی مصدومیت دارند.

بدسلیقگی محض؛ چرا دربی شنبه است؟

متاسفانه برگزاری مسابقه دربی با بدسلیقگی مهندس سهیل مهدی شنبه تعیین شده که داد علاقه‌مندان فوتبال را درآورده است. با این حال امیدواریم این بازی مهم خوب برگزار شود. البته در آستانه دربی مصطفی آجورلو صحبت‌هایی را در جمع برخی از تماشاگران تیمش انجام داد که با واکنش شدید صدری مدیر پرسپولیس همراه شد. امیدواریم مدیران دو باشگاه حداقل خودشان آرامش را به دو تیم و هواداران تزریق کنند، نه اینکه خود مایه تنش و حساسیت‌های بیش از حد شوند. این مسابقه خودش شبیه فینال است و بازنده ممکن است خیلی چیزها را در نیم فصل اول لیگ از دست بدهد.

گفتنی است؛ دیدار شماره 97 استقلال و پرسپولیس ساعت 16:15 روز شنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.