شماره ۲۴۰۷ | ۱۴۰۰ شنبه ۱۳ آذر
صفحه را ببند
عکس خبر

ایسنا- افجه، روستایی ییلاقی و خوش آب‌وهوا در دامنه دو قله بلند و مرتفع ریزان و آتشکوه، جای گرفته است. این روستای کوهستانی و سردسیر در منطقه لواسانات تهران قرار دارد. روستای افجه به دیلمی اوجه نامیده می‌شود. در گذشته به‌علت وجود رودها، آبشارها و جویبارهایی که در کوچه‌های افجه روان است، به روستای افجه، آبچه می‌گفتند. این اسم به مرور زمان تغییر کرد و شاید دلیل آن لهجه ساکنان بومی این روستا باشد که به مانند لهجه مازندرانی صحبت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - از ظهر روز پنجشنبه طبق پیش‌بینی هواشناسی، آذربایجان‌شرقی بارش برف در تبریز و بیشتر شهرستان‌های این استان آغاز شد. این اولین برف پاییزی سال جاری در شهر تبریز بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی یکی از خانه‌های تاریخی استان گیلان و شهر رشت است که نمایشگر معماری بومی خطه شمالی ایران در چند سده اخیر است. یونس استادسرایی، مشهور به میرزا کوچک‌خان جنگلی، مبارز ملی‌گرا، مبارز انقلاب مشروطه، رهبر جنبش جنگل و از سرداران معروف گیلک از اهالی رشت بود. در تقویم رسمی کشور، ۱۱ آذر به نام میرزا کوچک‌خان جنگلی ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - پیکر شهید مدافع حرم، محمدرضا بیات که سال ۹۵ در سوریه شهید و مفقود شده بود، صبح روز پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در میدان ابوذر (فلاح) تهران تشییع شد.


تعداد بازدید :  269