شماره ۲۵۳۵ | ۱۴۰۱ چهارشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
از ممنوعیت واردات آیفون خبری نیست

در یک هفته گذشته هیاهوی زیادی بر سر ممنوعیت ورود گوشی آیفون به پا شد و حتی گزارش‌ها حاکی از افزایش چند میلیون تومانی قیمت این محصول در بازار است، اما مسئولان بعد از یک هفته، در نهایت این وضعیت را به اختلال سیستمی نسبت دادند.
به گزارش ایسنا،  هفته گذشته واردکنندگان در سامانه جامع تجارت با این پیام مواجه می‌شدند که ثبت سفارش برند اپل تا روز شنبه ۳۱ اردیبهشت محدود شده است. اما امروز این پیام تغییر کرده و در سامانه اعلام شده که با توجه به قرارگیری تلفن همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷ امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. گروه ۲۷، گروه کالاهای لوکس و غیرضروری است که امکان تأمین ارز برای آنها وجود ندارد.
دیروز وزارت صمت محدودیت ثبت سفارش آیفون را به به‌روزرسانی برخی گروه‌های کالایی و برخی اولویت بندی‌ها برای تامین کالاهای اساسی اعلام و این وضعیت را طبیعی توصیف کرد و گفت که هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نشده و ثبت سفارش آیفون از امروز انجام می‌شود.
این صحبت‌ها در حالی است که طی یک هفته هیاهو بر سر ممنوعیت ورود گوشی آیفون هیچ مقام مسئولی در وزارت صمت حاضر به روشن کردن ابعاد ماجرا نشد و در نهایت بعد از اینکه اعلام شد قیمت‌ها بالا رفته و حتی برخی آژانس‌های مسافری شروع به انجام تخلفاتی کرده‌اند، یعنی دقیقا زمانی که دیگر کار از کار گذشته بود، این وضعیت به اختلال سیستمی نسبت داده شد؛ در حالی که با اعلام چنین خبری در همان روزهای اول می‌شد از تمام این اتفاقات پیشگیری کرد.


تعداد بازدید :  464