شماره ۳۰۵۲ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
رژه روز ارتش در نقاط مختلف کشور برگزار شد
رئیس‌جمهور: «وعده صادق» اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند

یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش رژه برگزار کردند.
صبح دیروز، همزمان با مراسم رژه یگان‌های پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران در جای جای میهن اسلامی‌مان، به مناسبت فرارسیدن 29فروردین، یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رژه دریایی در آب‌های خلیج همیشه فارس و در تنگه هرمز اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را به رخ کشیدند.
همچنین در مراسم رژه دیروز، واحدهایی از یگان‌های موشکی ذوالفقار، سامانه‌های موشکی و راداری ولایت، جنگال، یگان‌های تیپ مسلم، زیردریایی‌های مرطوب السابعات، سامانه‌های پهپادبر و نیز واحدهایی از تیپ امام حسین(ع) ارتش در ساحل خلیج‌فارس، مقابل جایگاه و کلام‌الله مجید رژه رفتند.
در این مراسم بخشی از دستاوردها و تجهیزات بومی پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی به نمایش درآمد.
رئیس‌جمهور در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز ارتش، عملیات وعده صادق را اقدامی محدود و تنبیهی دانست و با هشداری صریح نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید از سوی صهیونیست‌ها، اعلام کرد: «اگر عملیات سنگین‌تری انجام می‌دادیم چیزی از اسرائیل باقی نمی‌ماند.»
سید ابراهیم رئیسی گفت: «ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام می‌کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش‌های دنیا با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی متمایز کرده است. ارتش ما ارتش بامهارت و آموزش‌دیده است. اطلاعات نظامی‌اش به‌روز است و این مهارت ارتش ایران را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری‌ها و فناوری‌های به‌روز است. تجهیزاتی که تا قبل از انقلاب اسلامی به‌دست کشورهای دیگر باید نگهداری می‌شد، امروز به‌دست توانای نیروهای مسلح و ارتش به‌روز می‌شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ایجاد شده است.»

اقتدار ارتش، اقتدار ملت بزرگ   ایران است
رئیس‌جمهور افزود: «ساخت جنگنده‌ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تانک‌ها و خودروهای زرهی، سامانه‌های هوشمند، قدرت نظامی ما را نه فقط در منطقه، بلکه در جهان می‌تواند به‌عنوان قدرت برتر مطرح کند. این اقتدار نه عاریه‌ای، بلکه بومی است. این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ایران است. ارتش مجهز و به‌روز، سپاه مقتدر و نیروهای مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیروهای منطقه می‌توانند به نیروهای مسلح ما اتکا کنند.»
وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: «نیروهای مسلح از مردم و در کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی در کنار مردم و غمخوار مردم هستند و در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه‌های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی‌های نیروهای مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیروهای مسلح ما واقف هستند.»

وعده صادق هیمنه اسرائیل را فروریخت
رئیسی گفت: «بعد طوفان‌الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فروریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت‌های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند.»
وی با بیان اینکه وعده صادق اقدامی محدود بود و نه فراگیر، با صراحت گفت: «اگر قرار بود اقدامی گسترده‌تر علیه رژیم صهیونیستی انجام شود، می‌دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند، ولی قرار بود اقدام محدود و تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی انجام شود و مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک‌ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود، پاسخی سهمگین و شدید دریافت خواهند کرد. به کشورهای منطقه عرض می‌کنم که نیروهای نظامی ما امنیت‌ساز، صلح‌آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملا قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته‌های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنند. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.»
رئیس‌جمهور ادامه داد: «ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مسئله آنها مسئله ماست. برنامه‌ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه‌های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می‌کنیم و رهبری هم بر این موضوع تأکید دارند و در گره‌گشایی از زندگی مردم تأثیرگذار است.»

ایران با متعرضان مماشات نمی‌کند
همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم گفت: «رژیم صهیونیستی بداند، اگر دست از پا خطا کند، پاسخ‌هایی خواهد گرفت که پشیمان‌کننده و خرد‌کننده خواهد بود.»
امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به اینکه نیروی زمینی سه تغییر و تحول مهم در سال‌های اخیر در خود داشته است، گفت: «یکی از این موارد تغییر در ساختار کلی نیروی زمینی با تصویب رهبر انقلاب است که این نیرو به یک نیروی متحرک و هجومی و با واکنش سریع تبدیل شود و اکنون چنین نیرویی را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده‌ایم. نیروی زمینی ارتش تسلیحاتی را وارد کرده که اکثریت آن در همین نیرو و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی شده است که دارای قابلیت هوشمند، دقیق‌زن و دورزن هستند.» فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره عملیات وعده صادق نیز گفت: «نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند و هم‌افزا عمل می‌کنند و به‌طور قطع رژیم صهیونیستی بداند، اگر بخواهد دست از پا خطا کند، پاسخ‌هایی خواهد گرفت که پشیمان‌کننده و خرد‌کننده خواهد بود. ایران با کسی که به خاکش تعدی‌ کند مماشات نخواهد کرد.»

خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در حاشیه رژه روز ارتش درباره آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، گفت: «نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده‌تر از همیشه است. آمادگی‌ای که امروز در زمینه سوخو ۲۴ داریم از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صددر‌صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.»
وی امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی درباره اینکه آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند؟ افزود: «ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب‌افکن آمادگی صددرصد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به‌خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همین‌جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند. جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می‌کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.»

عمق راهبردی دشمنان در دسترس نیروهای مسلح ایران است
امیر دریادار دوم جلیل مقدم، جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، نیز گفت: «نیروهای مسلح ایران در خاورمیانه، برای کشورهای اسلامی و حتی کشورهای مستقل و آزاد شور و شعف به ارمغان آوردند تا دشمنان بدانند عمق راهبردی آنها در دسترس تجهیزات و دست بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هرگونه اقدامی علیه منافع ملت ایران هزینه گزافی برایشان به‌دنبال خواهد داشت.»

قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه رژه این مراسم، گفت: «هم‌اکنون ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده‌باش هستند در رژه حضور نداشتند. آنچه شما امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد.»
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی درباره آمادگی نیروهای مسلح گفت: «نیروهای مسلح معمولاً با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا ‌کنند. همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیروهای مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین‌خاطر مدت‌هاست که رجزخوانی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند. این روزها همه نیروهای ما در سنگر‌های دفاعی آماده هستند تا در برابر حمله احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.»

 


تعداد بازدید :  9