شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   راه‌اندازی قرارداد معاملاتی آتی زعفران از ‌سال آینده| حسین پناهیان مدیرعامل بورس کالا با اشاره به توسعه‌ معاملات قراردادهای سلف موازی گفت: راه‌اندازی معاملات قرارداد آتی بر روی کنجاله سویا، ذرت، زعفران و میلگرد به‌عنوان یکی از استراتژی‌های توسعه بازار مشتقه در‌سال آتی به شمار می‌رود. او افزود: مطالعه و بررسی ساختار بازارهای کالایی در راستای عملیاتی کردن مصوبه هیأت وزیران درخصوص هدایت معاملات شرکت‌ها و موسسات دولتی به بورس کالای ایران و سیستمی نمودن کلیه فرآیندها و توسعه منطقه‌ای بورس کالای ایران با جدیت دنبال خواهد شد.

   شاخص‌های جدید نماگر بازارند| علی‌عباس کریمی هدف از معرفی شاخص‌های جدید را پاسخگویی به سلایق مختلف و ارایه اطلاعات بیشتر به فعالان بازار و سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: به‌طور قطع هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار باشد، تصمیم‌گیری راحت‌تر و امکان پیش‌بینی‌ها براساس این اطلاعات، آسان‌تر خواهد شد. شاخص‌های جدید، عملا نماگرهای جدیدی از وضع بازار است و می‌تواند روند بازار را با ترکیبات و متدولوژی‌های جدید نشان دهد.

   نفت خام‌ سال آینده به بورس برمی‌گردد| علی کاردر معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت از رفع موانع و نگرانی‌ درباره عرضه نفت خام در بورس انرژی خبر داد و گفت: از سوی خریداران هم از عرضه نفت خام در بورس استقبال شده است و عده‌ای برای ورود به این عرصه‌ ابراز تمایل کرده‌اند. وی ادامه داد: اگر مجوزهای لازم اخذ شد، در‌ سال‌جاری وارد بازار می‌شویم اما اگر این اتفاق نیفتد عرضه نفت خام در بورس به ‌سال آینده موکول خواهد شد که به احتمال زیاد هم این اتفاق خواهد افتاد، چون دریافت مجوز به این آسانی نیست.

   100‌میلیارد تومان اعتبار برای عرضه محصولات کشاورزی |  عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس درباره عرضه محصولات کشاورزی در بورس گفت: یکی از راهکارهای کمک به بخش کشاورزی شفاف‌سازی بازار است و در این رابطه باید از ابزار بورس کمک گرفت. او افزود: دولت هنوز به اهمیت عرضه محصولات کشاورزی و نتایج حاصل از آن پی‌ نبرده، به همین دلیل اقدام خاصی در این راستا انجام نشده درحالی‌که به نظر می‌رسد با تخصیص اعتبار حدود 100‌میلیارد تومان بتوان اقدامات مهمی را در این بخش انجام داد.


تعداد بازدید :  388