شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
پری ملکی: حرکت ناگهانی خوانندگان زن، همه رشته‌ها را پنبه کرد

پری ملکی و گروه موسیقی «خنیا» قرار بود یکی از شرکت‌کنندگان سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر باشند اما این هنرمند پیشکسوت به‌عنوان همخوان گروه، بنا به دلایلی در شب اجرا روی صحنه نرفت. آن زمان توضیحی از سوی مسئولان به رسانه‌ها ارایه نشد اما پری ملکی ترجیح داد، سخنان خود را دراین‌باره پس از پایان جشنواره مطرح کند.
او به ایسنا گفته است: «وقتی برنامه‌ریزی برای جشنواره آغاز شد، اعلام کردم که امسال مایل به شرکت در بخش بانوان نیستم و می‌خواهم در بخش عمومی و به‌صورت همخوانی شرکت کنم. تا آنجا که اطلاع دارم، فقط گروه «خنیا» بود که به‌صورت همخوانی قرار بود اجرا داشته باشد اما گروه‌های متعددی بودند که کُر بانوان نیز داشتند چندی پیش از آغاز جشنواره، سروصداهایی در فضاهای مجازی و از سوی برخی افراد حقیقی راه افتاد که درباره تکخوانی و همخوانی زنان انتقاداتی داشتند. برخی انتقادات که در سایت‌ها منتشر شده بود، به شخص من برمی‌گشت. شاید حالا هنوز فرصت مناسبی نباشد که توضیح دهم بسیاری از مطالبی که آنجا درباره‌ من مطرح شد، اشتباه بود؛ به‌عنوان مثال من هرگز در عمرم با شبکه بی‌بی‌سی مصاحبه نکرده‌ام.»
او می‌گوید: «من از‌ سال 1372 تاکنون همیشه زیر نظر و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کرده‌ام و حتما در حسابی سرانگشتی می‌توانید متوجه شوید که این سالها مساوی با هشت دوره‌ ریاست‌جمهوری و مدیریت چند وزیر ارشاد با دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و عملکرد‌های متفاوت است. پس از حرف و حدیث‌هایی که در آن روزها مطرح شد، از دفتر جشنواره با من تماس گرفتند و گفتند بهتر است، من و همخوانم روی صحنه نرویم و گروه «خنیا» فقط با خواننده‌ مرد برنامه را اجرا کند؛ هم در تهران (روز اول جشنواره) و هم در کرج. من هم برخلاف میل باطنی‌ام، پذیرفتم. در تاریخ 27 بهمن هم آقای پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ایسنا این مسأله را تأیید کرد. البته آقای علی ترابی، رئیس انجمن موسیقی و دبیر اجرایی جشنواره‌ موسیقی فجر هم در مصاحبه‌ای گفته بود که نمی‌خواهد دراین‌باره اظهارنظر کند. امیدوارم حالا که جشنواره خاتمه یافته، مایل باشند توضیح بدهند.»


تعداد بازدید :  357