شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
دستور‌العمل‌ فوریت‌های دندانی

درد دندان
دهان را با فشار آب گرم، آب بکشید تا آلودگی‌های دهان پاک شود. برای پاک کردن غذا از لای دندان‌ها نیز از نخ دندان استفاده کنید. (روی بافت لثه یا دندانی که درد می‌کند آسپرین نگذارید) هرچه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید.
مشکلات   ارتودنتیک
اگر سیم باعث تحریک می‌شود تا زمانی که به دندانپزشک می‌رسید سر سیم را با یک تکه پنبه یا موم عسل یا یک گاز بپوشانید. اگر سیم در بافت نرم دهان یا زبان یا لثه فرو رفته باشد، سعی نکنید آن را دربیاورید. خیلی سریع به دندانپزشکی بروید. اگر وسیله‌ای شل‌شده بود یا قطعه‌ای از آن شکسته بود آن قطعه را بردارید و به دندانپزشکی بروید.
دندان کنده‌شده
اگر دندان کثیف است آن را به آرامی آب بکشید، آن را نسایید تا تکه‌های بافتی که به آن چسبیده است، حفظ شود. به آرامی دندان را در حفره خودش بگذارید و آن را نگه دارید. اگر این کار میسر نشد، دندان را در یک ظرف شیر یا یک محلول نگه‌دارنده دندان بگذارید. بلافاصله (در صورت امکان در عرض 30 دقیقه) به دندانپزشکی بروید. فراموش نکنید دندان را نیز با خود ببرید.
شکستگی دندان
با آب‌کشی دهان با آب گرم به آرامی آلودگی یا غبار را از منطقه آسیب‌دیده پاک کنید. برای کاهش التهاب، روی صورت و در منطقه دندان آسیب‌دیده کمپرس سرد بگذارید. خیلی سریع به دندانپزشکی بروید.


تعداد بازدید :  328