شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

5/37درصد رشد فروش خودرو در ایران

سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسايل نقلیه موتوری در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که ایران در‌ سال 2014 با فروش یک‌میلیون و 287‌هزار و 600 دستگاه خودرو، سیزدهمین مرکز بزرگ خرید خودرو در جهان شناخته‌شده است که این رقم نسبت به‌ سال قبل خود 37.5‌درصد رشد نشان می‌دهد. براساس این گزارش در‌ سال مورد بررسی‌ 88میلیون و 164‌هزار و 642 دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رسیده است.

1میلیارد  لیترسوخت به ایرلاین‌ها رسید

محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: طی 10 ماهه‌ سال‌جاری، بیش از یک‌میلیارد لیتر سوخت به پروازهای داخلی و خارجی کشور تحویل شده است. وی تصریح کرد: از این مقدار، ١٣٠‌میلیون لیتر (به ارزش ٩٢‌میلیون دلار به پروازهای خارجی) و یک‌میلیارد و ١٢٠‌میلیون لیتر (به ارزش پنج‌هزار و ٦٠٠‌میلیارد ریال) به پروازهای داخلی تعلق گرفته است.

35هزار کیلومتر از راه‌ها باید بزرگراه شوند

خیرالله خادمی، معاون ساخت توسعه زیرساخت حمل‌ونقل کشور گفت: 220‌هزار کیلومتر جاده روستایی اصلی و فرعی و بزرگراه در کشور وجود دارد. او افزود: حدود 35‌هزار کیلومتر جاده‌های شریانی در کشور وجود دارد که 70‌درصد از بار ترافیکی را به خود اختصاص داده که استاندارد است. او تصریح کرد: 17‌هزار کیلومتر جاده نیز باید احداث شود ضمن این‌که در ‌سال‌ جاری، 1500‌میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه در کشور اختصاص یافته است.

25درصد تلفن‌های ثابت کارکرد ندارند

صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: فرایند تغییر تعرفه‌های ارتباطی پیچیدگی زیادی دارد که تا پیش از تصویب نمی‌توان درباره آنها با قطعیت مطلبی را اعلام کرد اما شرایط به گونه‌ای رقم خورده که درآمد‌های شبکه تلفن ثابت، کفاف هزینه‌های آن را نمی‌دهد. او افزود: بررسی‌ها، گویای آن است که 25‌درصد تلفن‌های واگذار شده، کارکرد چندانی ندارند و این سرمایه‌ای است که خوابیده و هیچ استفاده‌ای از آن صورت نمی‌گیرد.

 


تعداد بازدید :  452