شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  توضیح درباره تصویراسکناس‌ها| بانک مرکزی اعلام کرد: تغییر بخشی از طرح اصلی یک اسکناس یا سکه و انتشار آن به‌عنوان اسکناس و سکه یادبود و بزرگداشت به معنی حذف طرح اصلی نیست؛ زیرا اسکناس 50‌هزارریالی مزین به حدیث نبوی، نقشه ایران همراه با نشان انرژی هسته‌ای جمع‌آوری نشده و در چرخه پولی کشور معتبر و انتشار آن ادامه خواهد یافت.

  جریمه‌های سنگین در انتظار ایران| حمید چیت‌چیان وزیر نیرو گفت: اگر به مقررات بین‌المللی نسبت به کاهش تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای اقدام نکنیم، مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین می‌شویم. وی افزود: متاسفانه برخی‌ها معتقدند کشوری همچون ایران وقتی به منابع فسیلی دسترسی دارد، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر توجیه ندارد که این یک تفکر اشتباه است.

  نرخ سوخت در ‌ سال94 افزایش نمی‌یابد| علی مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: براساس قانون مصوب شده در مجلس هشتم، اجازه افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی تا 90‌درصد نرخ فوب خلیج فارس به دولت داده شده، اما با توجه به اعلام سخنگوی دولت، احتمال افزایش نرخ سوخت در سال 94 منتفی است؛ مجلس نیز به صورت جدی مخالف بالا رفتن نرخ بنزین است. به گفته او در قانون هدفمندی هم سقف هزینه و درآمدی ثابت مانده، پس با این شرایط ضرورتی برای بازنگری در نرخ‌ها وجود ندارد و ما نیز مخالف آن هستیم.

  اجرای طرح پایش بازار ویژه ایام نوروز| مجتبی فراهانی معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح به منظور نظارت‌های لازم و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و کمبودهای احتمالی، از 15اسفندماه ‌سال‌جاری آغاز می‌شود و تا پانزدهم فروردین‌ماه ‌سال آینده ادامه خواهد داشت. به گفته او، طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز با مشارکت 3‌هزار نیروی بازرس و بالغ بر 22‌هزار نیروی بازرس افتخاری که به صورت غیرمحسوس بازار را رصد می‌کنند، به مورد اجرا در خواهد آمد.


تعداد بازدید :  410