شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
درخواست کمک وزیر کشور از مجلس:
مجلس در مبارزه با «پول کثیف» با وزارت کشور همصدا شود

محمدرضا رحمانی‌فضلی، چندی پیش طی سخنانی از ورود پول‌های کثیف به سیاست و انتخابات خبر داد و گفت که بخشی از پول کثیف قاچاق موادمخدر در حوزه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت سیاسی در کشور وارد می‌شود. این خبر واکنش‌های زیادی را از سوی مجلس و قوه‌قضائیه درپی داشت. چه آن‌که غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه در آخرین نشست خود با اشاره به این موضوع گفت که در این رابطه قانونی مصوب شد و براساس آن در وزارت اقتصاد و امور دارایی کارگروهی تشکیل شد که موظف است با همکاری دستگاه‌های دیگر پول‌های کثیف را ردیابی کنند و اگر لازم باشد دستگاه قضایی نیز ورود می‌کند. با این حال در این میان نیز بر صحت این موضوع شک وارد کردند. از این‌رو رحمانی‌فضلی اعلام آمادگی کرد که در این راستا در جلسه‌ای غیرعلنی به نمایندگان گزارش دهد. او بار دیگر با تأکید بر این‌که راه ورود پول کثیف به قدرت باید بسته شود، اعلام آمادگی کرد و گفت: در یک جلسه یک‌‌ساعته در صحن غیرعلنی مجلس فرآیند پول‌های کثیف را در اقتصاد برای نمایندگان توضیح دهد.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان واقع در ملارد کرج گفت: قاچاقچیان موادمخدر باید به دار مجازات آویخته شوند و قوه‌قضائیه هیچ رحمی نباید در برخورد با این افراد داشته باشد. وی افزود: در دنیا فشار است که چرا ما قاچاقچیان را اعدام می‌کنیم، علت این است که موادمخدر یک درآمد و گردش مالی چندهزار میلیاردی دارد و این قاچاقچیان از اشرارند و به شبکه‌های تروریستی کمک می‌کنند و پول می‌دهند.
وی با اشاره به این‌که در کشور 750‌هزار معتاد در حال درمان هستند، گفت: بیش از 90‌درصد موارد را مردم در مراکز درمانی کمک می‌کنند و باید مددجویان نیز خودشان در امر بهبودشان مشارکت داشته باشند. دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: قرار است 3 مرکز دیگر در تهران راه‌اندازی کنیم، ظرف یکی، دوماه می‌توانیم تا 10‌هزار معتاد را در تهران جمع‌آوری کنیم و از سم‌زدایی و ترک گرفته تا مهارت‌آموزی را برای آنها انجام دهیم.
مجلس برای مبارزه با پول کثیف با وزارت کشور همصدا شود
وی با اشاره به این‌که گفتند «مگر در کشور قانون نداریم»، اظهار کرد: بنده نگفتم قانون نداریم، حتما کشور براساس قانون اداره می‌شود ولی قانون به تنهایی کافی نیست. ما قانون داشتیم اما شهرام جزایری به‌وجود آمد، قانون داشتیم و فساد 3000میلیاردی رخ داد، قانون داشتیم و بابک زنجانی‌ها به‌وجود آمدند. باید در کنار قانون اجرای دقیق و قوی و نظارت درست برقرار باشد. اگر اجرا، نظارت و قانون در کنار هم باشند، می‌توانیم با این جریان مبارزه کنیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: بنده انتظار دارم مجلس که برخاسته از متن مردم و در جهت احقاق حق مردم و تقویت نظام است با وزارت کشور همصدا شود تا بتوانیم با این جریانات پول کثیف که مقام معظم رهبری بارها و بارها تحت‌عنوان فساد اقتصادی از آن اسم بردند، مبارزه جدی کنیم. رحمانی‌فضلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا با توجه به هجمه‌هایی که اخیرا در این خصوص به شما وارد شده گزارشی درباره پول‌های کثیف دارید، اظهار کرد: آمادگی دارم که جریان پول کثیف و فرآیند آن را هرکجا لازم باشد ارایه کنم. از همین‌جا اعلام می‌کنم که آماده‌ام در یک جلسه یک‌ساعته در صحن غیرعلنی مجلس فرآیند پول‌های کثیف را در اقتصاد برای نمایندگان مجلس توضیح دهم.
پاسخ وزیر کشور به اظهارات لاریجانی درباره پول کثیف
رحمانی‌فضلی همچنین درباره پول‌های کثیف ضمن تأکید بر این‌که به کسانی هشدار دادیم که در قدرت هستند، گفت: اگر دقت نکنیم امکان دارد پول‌های کثیف در حوزه سیاست و قدرت ورود پیدا کند. باید دقت کنیم روزنه‌ها را ببندیم و راه ورود این پول به قدرت بسته شود. وی افزود: درباره نظری هم که آقای لاریجانی در مجلس دادند، از آن‌جا که ایشان را انسانی بسیار منصف و در برخورد با مسائل جدی می‌دانم، به نظر اطلاع درستی به ایشان نداده بودند و از اصل صحبت‌هایم اطلاعی نداشته و تصور کرده بودند بنده گفتم انتخابات کنونی دچار مشکل است. بنده این را نگفتم ولی به همه تذکر دادم که مواظب باشید، به ‌هر حال حوزه قدرت حوزه مهمی است و دارندگان پول‌های کثیف می‌خواهند برای خود حاشیه امن ایجاد کنند.


تعداد بازدید :  433