شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
معاون سیاسی وزیر کشور:
مراقب باشیم شخص خاصی از امکانات دولتی در انتخابات استفاده نکند
این‌که چه کسی از صندوق‌های رأی اسمش بیرون می‌آید به ما ربطی ندارد

محمدحسین مقیمی، با بیان این‌که تمام احزابی که شناسنامه‌دار هستند می‌توانند در انتخابات فعالیت داشته باشند، گفت: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا شخص خاصی از امکانات دولتی و عمومی و انتخاباتی که با پول مردم تهیه شده برای انتخابات استفاده نکنند. به گزارش فارس، معاون سیاسی وزیر کشور در جلسه شورای اداری استان تهران طی سخنانی با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان در‌ سال آینده اظهار کرد: از حالا بحث‌های انتخابات شروع شده و ما باید از الان خودمان را آماده کنیم تا از امکانات دولتی به نفع له و علیه هیچ کاندیدایی استفاده نشود. او در ادامه افزود: اگر از امروز زمزمه‌هایی وجود دارد که دوست هم‌حزبی و هم تشکیلاتی‌مان می‌خواهد برای نمایندگی در مجلس اقدام کند، نباید اجازه دهیم وی از امکانات اداره مورد تصدی ما استفاده کند البته در زمان مقرر بخشنامه‌های لازم را صادر می‌کنیم. مقیمی تصریح کرد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا همه کسانی که علاقه‌مند هستند و این آمادگی را در خود احساس می‌کنند بتوانند وارد صحنه انتخابات شوند و ما نیز باید راه را برای آنها باز کنیم تا  وارد این انتخابات شوند و همچنین سعی کنیم شرایط لازم را برای رأی‌دهندگان فراهم کنیم.
او ادامه داد: ‌باید دقت کنیم از تریبون‌ها و امکاناتی که در اختیار نهادها است بر له یا علیه کسی استفاده نشود.
معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به فرمانداران و اعضای شورایعالی اداری استان تهران گفت: اگر تخلفی در این خصوص مشاهده کردید حتما گزارش دهید تا برخورد مناسب با مسئولان ذیربط صورت گیرد زیرا اجرای این اقدامات موجب حضور حداکثری مردم خواهد شد. مقیمی با بیان این‌که ما باید نشاط سیاسی ایجاد و جامعه را به سمت انتخابات هدایت کنیم، افزود: ما همچنین وظیفه داریم شرایطی را فراهم کنیم که همه مردم علاقه‌مند شوند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.
وی درباره فعالیت احزاب در انتخابات اظهارد کرد: ما همچنین باید شرایطی فراهم کنیم تا همه احزابی که شناسنامه‌دار هستند بتوانند فعالیت‌های موردنظر خود را انجام دهند و به همه کسانی که می‌خواهند در چارچوب قانون فعالیت سیاسی داشته باشند کمک کنیم تا آنها بتوانند نشاط سیاسی را در جامعه ایجاد کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ‌سال آینده گفت: هم‌اکنون جامعه و کشور به سمت انتخاباتی شدن پیش می‌رود و همه برای حضور پرشور در این صحنه، اعلام آمادگی کرده‌اند.
مقیمی با اشاره به طیف‌های مختلف سیاسی در کشور تصریح کرد: تا امروز همه اعلام کردند که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند انشاءالله بتوانیم این جو را حفظ کنیم تا شاهد نشاط سیاسی باشیم. اینکه چه کسی از صندوق‌های رأی اسمش بیرون می‌آید به ما ربطی ندارد. همچنین، مقیمی خاطرنشان کرد: مدیرانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند باید تا 27 خرداد طبق قانون استعفا دهند و فقط برای این‌که شبهه‎ای پیش نیاید نظر وزیر کشور این بود که فرمانداران یا مدیران وزارت که قصد ثبت‎نام در انتخابات را دارند، چهار ماه قبل از انتخابات استعفا دهند تا در این مدت از امکانات دولتی به نفع خودشان استفاده   نکنند.
او اضافه کرد: ما برای این‌که شور و نشاط سیاسی ایجاد کنیم باید احزاب شناسنامه‎دار که مجوز دارند و طبق قانون می‎توانند فعالیت داشته باشند را کمک و راه را باز کنیم تا بتوانند فعالیت‎ها را ادامه و مردم را نظامند وارد فعالیت‎های سیاسی کنند.
مقیمی درباره تعطیلی خانه احزاب نیز بیان کرد: این خانه یک تشکل صنفی است که خود احزاب آن را تشکیل می‎دهند و باید مجمع عمومی به موقع برگزار شود اما چون این مجمع برگزار نشده، خانه احزاب تعطیل شده و ما درحال تلاش هستیم که دوباره خانه احزاب توسط احزاب فعال شود و در این راستا چند جلسه نیز برگزار کرده‎ایم.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این‌که شروع به کار دولت یازدهم در شرایط خاصی بوده اظهار داشت: مشکلات جدی اقتصادی و شرایط ویژه بین‌المللی در کشور نیازمند ساماندهی بود.
وی ادامه داد: دکتر روحانی با توجه به اصل عزت و حکمت برنامه‌های دولت در سیاست خارجی را تدوین کردند و تاکنون نیز موفقیت‌های مطلوبی حاصل شده چرا که ایران اسلامی ارتباط خوبی با جهان برقرار کرده و سیاست خارجی به یک سیاست فعال و پویا تبدیل شده است.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی با اقتدار در جلسات 1+5 حضور دارد و با توجه به سیاست‌های کلی نظام، اقتدار ملی و حقوق ملت از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند. مقیمی فعالیت دولت یازدهم را در سیاست داخلی نیز اعتدال دانست و افزود: ایران در چهار مشخصه مهم اقتصادی ازجمله رشد اقتصادی، بیکاری و تورم شرایط مطلوبی نداشت و این درحالی است که با توجه به فعالیت‌های دولت نرخ تورم کشور از 43 به 15 تا 16‌درصد کاهش یافت.

 


تعداد بازدید :  175