شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

مسئولان و فعالان محیط‌زیست یکشنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: روز یکشنبه (‌17 اسفند) مسئولان و جمعی از فعالان محیط‌زیست به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند. این دیدار مرتبط با هفته منابع طبیعی است. همچنین پروفسور پرویزکردوانی نیز با تأیید این خبر از دعوت خود به این دیدار اشاره کرد و گفت: محیط‌زیست بسیار برای کشور ما اهمیت دارد. هم‌اکنون مهم‌ترین چالش محیط‌زیست کشور بحث ریزگرد، آلودگی هوا و کمبود آب است. وی ادامه داد: اکنون مجلس شورای اسلامی برای مالچ نفتی 10‌میلیارد تن در نظر گرفته که به نظر من این کار اشتباه بوده و باید بگویم درخصوص مقابله با ریزگردها به دنبال نوآوری در علم باشیم نه مالچ نفتی که خود آلوده‌کننده است. پرفسور کردوانی بیان کرد: برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهر‌ها ازجمله تهران نیز باید راهکارهای اساسی در نظر گرفت و به دنبال شعار نباشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی: دولت قصد ندارد از بانک‌ها استقراض کند
محمدباقر نوبخت گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، دولت‌ سال آینده 38‌هزار نفر را استخدام می‌کند. به گزارش ایرنا، نوبخت پنجشنبه‌شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با این‌که سیاست دولت در استخدام، کم کردن حجم دولت است، افزود: طبق برنامه‌ریزهای انجام‌شده و با تأمین بودجه لازم، بیش از 38‌هزار تن از جوانان کشور به استخدام در می‌آیند. معاون رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دولت سعی دارد در اصلاح حامل‌های انرژی کمترین فشار را بر مردم وارد کند، افزود: در صورتی که منافع اقتصاد کلان کشور بر ضرورت اصلاح حامل‌های انرژی باشد، باید این اقدام را عملی کرد اما این اصلاحات با شیبی ملایم عملیاتی می‌شود. سخنگوی دولت با تأکید بر این‌که دولت قصد ندارد از بانک‌ها استقراض کند، افزود: این‌گونه استقراض‌ها خود زمینه‌ساز تورم و رشد نقدینگی می‌شود و چنین سیاستی در برنامه‌های کلان و کوتاه‌مدت دولت جای ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران: صهیونیست‌ها از وحدت اسلام هراسناک‌اند
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری ، یکی از اهداف تشکیل گروه داعش را جلوگیری از اتحاد ملت‌های ایران، عراق، سوریه و لبنان عنوان کرد و گفت: به لطف الهی اسراییل غاصب از این وحدت و یکپارچگی هراسناک است. به گزارش سپاه نیوز، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی رزمندگان شهرستان رامهرمز  تصریح کرد: امروز شاهدیم دشمنان داخلی و خارجی با تمام قوا علیه انقلاب اسلامی ایران در حال برنامه‌ریزی و توطئه هستند که نمونه‌های بسیاری از آن اعم از تحریم، تهاجم فرهنگی، تهدید امنیتی و سیاسی هستند. جعفری اضافه کرد: دشمن، لحظه‌ای برای اینکه دل مردم را سست و حرکت‌شان در راه انقلاب و نظام اسلامی را به تردید بیندازد آرام و قرار ندارد اما به لطف الهی این مکرها به خودشان بازخواهد گشت و هربار که توطئه‌ای علیه ملت ایران اجرا می‌کنند شکست خورده و نتیجه آن باعث عزت و عظمت روزافزون انقلاب اسلامی ایران می‌شود.


تعداد بازدید :  453