شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
خارج از مرز

9 مجروح در حمله به ايستگاه گوانگجوي چين
صبح جمعه، دو مرد مسلح به سلاح سرد در ايستگاه گوانگجو در جنوب چين به مردم غيرنظامي حمله کردند. پليس چين روز جمعه اعلام کرد:
 9 غيرنظامي در حمله 2 مهاجم با سلاح سرد در يکي از ايستگاه‌هاي راه آهن شهر گوانگجو در جنوب اين کشور زخمي شدند. مرکز روابط‌عمومي راه‌آهن شهر گوانگجو اعلام کرد: اين حمله حدود ساعت
 8 و 18 دقيقه بامداد به وقت محلي روي داد و 2 فرد مهاجم ناگهان افراد بي‌گناه را با چاقو هدف حمله قرار دادند. ماموران پليس به دنبال اين حمله به سوي مهاجم تيراندازي کردند که يک نفر از آنها بر اثر اصابت گلوله کشته و ديگري زخمي شد.
خبرگزاري شينهوا از گوانگجو گزارش داد، پليس در حال تحقيق درباره اين حمله است و هويت مهاجمان هنوز مشخص نشده است. اين دومين حمله در ايستگاه‌هاي مترو شهر گوانگجو در يک‌سال گذشته است. در حمله قبلي 6 نفر با چاقو مضروب شدند.حمله با چاقو در‌ سال گذشته در ايستگاه کونمينگ نيز 29 نفر را مجروح کرده بود. اين در حالي است که چند ماه پيش نيز شاهد حمله يک مرد با چاقو به يکي از بيمارستان‌هاي چين بوديم.

واژگونی مرگبار کشتی در ایتالیا
50 مهاجر در سواحل ايتاليا، بر اثر واژگونی کشتی جان باختند. گارد ساحلي ايتاليا، 127 نفر از مهاجران را نجات داد و جسد 10 مهاجر غير قانوني را نيز از آب گرفت. بر اثر شتابزدگي مسافران جهت نجات يافتن، کشتي در وسط دريا و دور از ساحل واژگون شد. آمار اوليه اين واقعه از غرق شدن دست‌کم 10 مهاجر غير قانوني خبر داده بود. فلاويو دي جياکومو، سخنگوي سازمان بين‌المللي مهاجرت اعلام کرد براساس اظهارات نجات‌يافتگان، پيش از رسيدن امدادگران دست‌کم 40 نفر به آب افتاده‌اند. جياکومو گفت: «ما فهرستي از نزديکان و دوستان نجات‌يافتگاني که در کشتي بودند، تهيه کرديم که براساس آن دست‌کم 40 نفر مفقود شده‌اند.» وي افزود: «برخي از آنها کودک بوده‌اند اما ما به‌طور دقيق نمي‌دانيم چند نفر از آنها کودک بوده‌اند». جياکومو همچنين خاطرنشان کرد، در ميان مهاجراني که روز سه‌شنبه نجات داده شده‌اند، 27 کودک و 51 زن وجود داشت.


تعداد بازدید :  458