شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
انفجارهای هولناک در 2 خانه قدیمی

شهروند| انفجار در دو خانه قديمي در تهران، يك پسر جوان و يك پيرزن 60ساله را راهي بيمارستان كرد.
اولين حادثه ساعت 8:31 صبح ديروز رخ داد. در اين ساعت حادثه انفجار در یک خانه به ماموران آتش‌نشاني اطلاع داده شد. بلافاصله ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه 113 را به محل حادثه در خیابان خاوران نرسیده به سه راه افسریه اعزام کرد. با حضور عوامل آتش‌نشاني در محل حادثه مشخص شد كه زيرزمين یک واحد 60 متری در ساختماني سه طبقه قدیمی منفجر شده است. سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در رابطه با این حادثه گفت: « پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که پسري 26ساله در پی این انفجار دچار سوختگی شده بود که آتش‌نشانان بلافاصله این پسر را از محل حادثه خارج و برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.»
ملکی، نشت گاز از وسایل گازسوز و ایجاد جرقه را علت وقوع این حادثه اعلام کرد و گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی در ساعت 9:39 به عملیات خود پايان دادند.
همچنين در حادثه‌اي ديگر انفجار گاز در يك خانه قديمي ديگر منجر به مصدوم شدن یک پيرزن 60ساله شد. جلال ملکی در اين خصوص نيز گفت: ساعت 12:36 ظهر روز جمعه پس از تماس مردم خیابان شوش با آتش‌نشاني مبنی بر انفجار در یک خانه، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، دو ایستگاه ‌آتش‌نشانی را عازم محل حادثه در خیابان شوش، خیابان آذر کرد.
وی ادامه داد: انفجار در آشپزخانه 10 متری که در گوشه حیاط یک خانه دو طبقه 50 متری واقع شده بود، رخ داده بود که در پی این انفجار، دیوار، شیشه‌ها و پنجره‌ها کاملا تخریب شد و یک زن مسن 60 ساله که درحال ورود به آشپزخانه بود، دچار مصدومیت شد. ملکی افزود: علت این حادثه، نشت گاز و ایجاد شعله و جرقه از وسایل گازسوز داخل آشپزخانه بود که آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و بازدید وسایل گازسوز، عملیات را ساعت 12:54 به پایان رساندند.


تعداد بازدید :  372