شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
باند زورگیران طلا و ارز در عملیات‌های پلیسی دستگیر شدند
شکارچیان طلا ویلا می‌خریدند

شهروند| باند جدید سرقت که بارها بازداشت شده بود طلافروشان و صرافان را در دام‌های میلیاردی خود می‌انداخت. این گروه از مجرمان سدراه طعمه‌های خود می‌شدند و با پول‌های بادآورده خانه و ویلا می‌خریدند.
وقتی مجرمان سابقه‌دار تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار داشتند تیم تحقیق اطلاع پیدا کرد مرد تبهکاری در زمینه کیف‌قاپی و زورگیری به نام «مجید» که از ‌سال 1389 با قرار وثیقه از زندان خارج شده بود با همدستی چند مجرم سابقه‌دار دیگر اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقان حرفه‌ای کرده است.
بررسی سوابق «مجید» نشان می‌داد که او 9سابقه دستگیری در پرونده خود دارد و به شیوه «زاغ‌زنی» اقدام به شناسایی «طلافروشان در زمان انتقال و جابه‌جایی طلا و جواهرات» یا «مراجعه‌کنندگان به صرافی‌ها و شعبات بانکی» می‌کند و پس از آن به شیوه کیف‌قاپی، ایجاد پنچری خودرو و زورگیری اقدام به سرقت طلا و جواهرات، سکه‌های طلا، ارزهای خارجی (دلار) و پول همراه طعمه‌های خود می‌کند.
مالباختگانی که به این شیوه مورد سرقت طلا و جواهرات، سکه طلا، پول و دلار قرار گرفته بودند، تصویر «مجید» را در مقر پلیس مورد شناسایی قرار دادند.
یکی از مالباختگان که مقدار 5کیلوگرم طلا از وی سرقت شده بود، پس از شناسایی تصویر «مجید» در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  «40‌سال است که در کار طلا هستم و طلا پخش می‌کنم. روز حادثه ساعت 13:30 با ماشین 206 در حال مراجعه به بازار طلا بودم که احساس کردم خودروام پنچر شده. از خودرو پیاده و اطراف را نگاه کردم که متوجه یک موتورسیکلت با 3سرنشین شدم؛ احساس کردم که آنها در تعقیب من هستند و به همین علت بلافاصله با یکی از همکارانم تماس گرفتم و از او تقاضا کردم که خودش را به من برساند. می‌خواستم تاکسی دربست گرفته و طلاجات را به بازار برسانم؛ حتی جلوی یک تاکسی را نیز گرفتم اما زمانی که قصد برداشتن طلاجات را از داخل ماشین داشتم، ناگهان 2نفر با شکستن شیشه خودرو اقدام به برداشتن «کیف طلا» کردند. با آنها درگیر شدم و حتی به سمت آنها افشانه نیز پاشیدم اما سارقان پس از سرقت کیف حاوی 5کیلوگرم طلا با موتور از محل فرار کردند.»
مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز سرقت مقدار 2کیلو و 500 گرم طلای ساخته شده 18عیار همراه خود داشتم؛ قصد ورود به داخل پاساژ برج‌میلاد منطقه عظیمیه شهر کرج را داشتم که 3نفر با یک موتورسیکلت به سمت خودروام حمله‌ور شدند و طلاجات را از صندوق عقب خودرو برداشتند و با تهدید سلاح سرد از محل متواری شدند.»
دستگیری اعضای گروه سارقان
در ادامه رسیدگی به جرایم «مجید»، شناسایی مخفیگاه وی در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت. متهم می‌دانست تحت تعقیب پلیس قرار دارد به همین خاطر به صورت متناوب مخفیگاه خود را در تهران و کرج تغییر می‌داد اما سرانجام آخرین مخفیگاه وی در منطقه تهرانپارس شناسایی و پیش از هرگونه اقدام مجدد درخصوص تغییر محل مخفیگاه، دستگیر شد.
مجید که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «سال 88 به اتهام کیف‌قاپی و زورگیری به شیوه زاغ‌زنی از طلافروشی‌های سطح کشور دستگیر و با صدور حکم 8‌سال محکومیت قطعی روانه زندان شدم؛ پس از گذشت یک‌سال از دوران زندان و با تأمین قرار وثیقه موفق شدم از زندان مرخصی بگیرم و پس از آن متواری شدم؛ مجددا گروه سرقت جدیدی تشکیل داده و به همان شیوه گذشته سرقت‌های خود را آغاز کردم؛ می‌دانستم که در تهران تحت تعقیبم و به همین خاطر به تهران نمی‌آمدم و سرقت‌های خود را در سایر شهرها به‌ویژه کرج انجام می‌دادم اما پس از مدتی و برای انجام سرقت‌های سنگین‌تر به همراه دو همدست خود به نام‌های بهرام و حسین تصمیم گرفتیم تا علاوه بر کرج، سرقت‌های خودمان را در تهران انجام دهیم.» با شناسایی دو عضو دیگر گروه به اسامی «بهرام» 27ساله و «حسین» 28ساله، مخفیگاه این دو متهم نیز در شهر کرج شناسایی و هر 2 آنها نیز در 2 عملیات جداگانه دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
تحقیقات نشان می‌داد که اعضای این گروه از سارقان با پول‌ها، جواهرات و دلار‌های دزدی در تهران و کرج آپارتمان و در شمال کشور ویلا خریده‌اند.
در حالی که متهمان به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار تصویر متهمان از کسانی که در دام این گروه از سارقان گرفتار شده‌اند خواست  تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  450