شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
ورزش جهان

آلونسو در آستانه مرگ
فرناندوآلونسو قهرمان فصول 2005 و 2006 فرمول‌یک که زمانی قبل از فتل، جوان‌ترین فاتح فصل این رقابت‌های مهیج بود، 22 آوریل در جریان تمرین تیم جدیدش، مک‌لارن در پیست بارسلون بر اثر سرعت زیاد تصادف کرد و در بیمارستان بستری شد. خوش‌بینی‌های اولیه حکایت از ترخیص زودهنگام داشت اما عملیات احیای این قهرمان طول کشید و  اعلام شد آلونسو رسما دور اول فصل آینده فرمول‌یک را از دست داده است.  معاینات و سوالات پزشکی متعاقب مشخص کرد بر اثر شدت ضربه، 20‌سال اخیر زندگی آلونسو از یادش رفته و او دچارنوعی آلزایمر است. تصادف اخیر باعث انباشتگی خون در برخی نواحی بدن او شده است. در این شرایط، احتمال نرسیدن خون به شریان‌های مغزی پسر متولد اویدو وجود دارد؛ آنچه در مراحل حادتر می‌تواند مرگ مغزی یا قطع شدن عناصر حیاتی بدن او به علت فشار خون و ضربان نامرتب قلب را در پی داشته باشد.

دستگیری رئیس سابق اوساسونا
براساس اعلام دادگاه عالی ناوارا، میگل آرچانکو که ریاست باشگاه اوساسونا را در کارنامه کاری خود دارد به اتهام تبانی توسط پلیس پامپلونا دستگیر شده است. همراه آرچانکو، آنجل ویسکای و خوما پرالتا، 2تن از مدیران پیشین باشگاه نیز دستگیر شده‌اند. ویسکای چندی پیش اعتراف کرده بود آرچانکو به وی گفته بوده باید برای باقی‌ماندن اوساسونا در لیگ دسته اول اسپانیا در نتیجه چند بازی تبانی کنند. در ادامه تحقیقات نیز قاضی به‌دنبال کشف یک‌میلیون و 440‌هزار یورو از پول‌های باشگاه اوساسوناست که گفته می‌شود در قراردادی تجاری به یک شرکت به ازای دریافت خدمات پرداخت شده است. مبلغ یک‌میلیون 345‌هزار یورو هم در نوامبر 2013 از حساب بانکی باشگاه برداشت شده و هنوز مشخص نیست برداشت‌کننده چه کسی بوده است.

کلایورت، سرمربی کشور ناشناخته
پاتریک کلایورت اولین نقش خود را به‌عنوان سرمربی یک تیم بزرگسالان با پذیرفتن هدایت تیم‌ملی کوراسائو (مستعمره هلند در حوزه دریای کارائیب واقع در قاره آمریکا) تجربه خواهد کرد. کلایورت اولین‌بار در دیدار روز 27مارس این تیم مقابل مونتسرات در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، روی نیمکت تیم رده 160 فیفا می‌نشیند.


تعداد بازدید :  440