شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
نمی‌شه آدم خوبی نباشیم و توقع دنیای خوب داشته باشیم
جمع‌آوری درهای پلاستیکی برای کمک به معلولان کم‌بضاعت

خیلی از ما وقتی به کشورهای توسعه‌یافته و شیک سفر می‌کنیم یا فامیل یا دوستمون ساکن این کشورها می‌شه مرتب با خودمون می‌گیم و برای دیگران هم تعریف می‌کنیم که چه متمدن! چه خیابون‌های تمیزی و چقدر با فرهنگ. خب ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بهش می‌گن کشور درحال‌توسعه. درسته که شاید خیلی از ما ترجیح بدیم که شهروند یک کشور توسعه‌یافته باشیم، یه دنیای بهتر با آدم‌های بهتر و مسئول‌تر. اما چه خوبه که یه لحظه مکث کنیم و از خودمون بپرسیم اونها همیشه همین‌طور بودن؟ از همون اول؟ یعنی بدون تلاش، بدون یادگیری و آموزش به این‌جا رسیدن؟
می‌دونین، نمی‌شه آدم خوبی نباشیم و توقع دنیای خوب داشته باشیم. کشور خوب، جامعه خوب. اما خوب‌بودن یعنی چی؟ می‌شه ‌هزار تا کار کرد و خوب بود. یکی همین که اهمیت بدیم به‌هم. اهمیت بدیم به سرزمینی که توش زندگی می‌کنیم. مسئولیت قبول کنیم و بپذیریم که ما هستیم که این جامعه‌رو می‌سازیم. اگر خیلی از جاهاش زشته، این ماییم که هنوز دست به‌کار ساختنش نشدیم.
ولی خب می‌تونیم این نباشیم. چیزی بهتر باشیم. معمولی و عادی نباشیم. شهروند باشیم و شهروند مسئول باشیم.
ما می‌خواییم یه راه آسون‌رو با شما طی کنیم. یه تیر که باهاش چند تا نشون بزنیم:    
توی هر خونه‌ای/ شرکتی/ همایشی / سفری کلی درب پلاستیکی جمع می‌شه. درب‌های بطری‌های آب‌معدنی، نوشابه‌ها، شیر، دلستر و خیلی چیزهای دیگه. این درب‌هارو جمع کنید و بدین به‌ما. ما «هستمت» هستیم! این درب‌ها رو جمع می‌کنیم و دسته‌بندی می‌کنیم و می‌فروشیم به بازیافتی‌ها و با درآمدش، برای معلولین کم‌بضاعت/ بی‌بضاعت کشورمون ویلچر تهیه می‌کنیم و در اختیارشون قرار می‌دیم. جمع‌آوری درب‌های پلاستیکی برای خرید ویلچر ایده‌ی ما نیست. این بخشی از یک حرکت جهانیه که توی کشورهای مختلف انجام می‌شه و قبل از ما، خانم سپیده جلالی از شهر تبریز این کار رو انجام دادن. حالا ما می‌خواییم تلاش کنیم آدم‌های بیشتری‌رو با این طرح آشنا کنیم. با این شیوه بودن، به محیط‌زیست اعلام می‌کنیم که «هستمت» و همراهتم. به هموطنانمون که نیاز به همراهی ما دارن نشون می‌دیم «هستیم» براشون و از همه بهتر، به همدیگه نشون می‌دیم که کنار همیم و با هم همراهیم. بیایید خوب‌تر باشیم و یک جامعه خوب و یک کشور خوب بسازیم، آدرس ما:     [email protected].
از صفحه گوگل پلاس گروه هستمت

 


تعداد بازدید :  467