شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
مسئولیت اجتماعی و طرحی برای جوانان

یک خیریه آنلاین به نام YouthNet که بزرگترین خیریه آنلاین در سطح بریتانیا است و به تازگی شانزدهمین ‌سال فعالیت خود را جشن گرفته، دو وب‌سایت به نام‌های Do-it و TheSite راه‌اندازی کرده است. خود این خیریه از طریق منابع مالی که توسط نهادها و موسسات مختلف دولتی و غیردولتی مختلف فراهم می‌شود، تأمین مالی می‌شود.
شعار این خیریه این است:
«ما به مسئولیت جمعی خود واقف هستیم و در برابر هشت‌میلیون نوجوان و جوان ۲۵-۱۶ ساله احساس مسئولیت می‌کنیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل نماییم که این سرمایه انسانی تبدیل به نسلی از دست رفته و گمشده نشود. آنها سزاوار رشد و شکوفایی هستند.»
هدف این خیریه، این‌گونه تعریف شده است:
«جوانان، نیازمند حمایت و مشاوره هستند تا بتوانند دوران بزرگسالی موفقی داشته باشند. بدون حمایت صحیح و به موقع، احساس تنهایی و انزوا می‌کنند. آنها با چالش‌هایی مواجهند که ممکن است حل آنها برایشان غیرممکن به نظر برسد و در عین حال تصمیمی که در جهت از میان برداشتن چالش‌های پیش‌رو اتخاذ می‌کنند، شاید همه زندگی آنها را تحت‌تأثیر قرار دهد. بنابراین برخورداری از اطلاعات کافی و اتخاذ تصمیمات آگاهانه، کلید موفقیت آنان در مواجهه با مشکلاتشان است. ما این اطلاعات و مشاوره را در اختیارشان قرار می‌دهیم و از آنان حمایت می‌کنیم.»
Do-it
بزرگترین و جامع‌ترین وب‌سایت مربوط به فعالیت‌های داوطلبانه در بریتانیا است. این وب‌سایت دربردارنده فهرستی جامع و کامل از فرصت‌های داوطلبانه موجود در سراسر کشور است که توسط سازمان‌ها، شرکت‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف برحسب نیازی که به نیروی داوطلب در زمینه‌های مختلف کاری دارند، تهیه می‌شود. به‌عبارتی دیگر این وب‌سایت، یک بانک اطلاعاتی گسترده از فرصت‌های داوطلبی موجود در سراسر بریتانیا است که به‌طور مرتب به روز می‌شود. این فرصت‌ها برحسب نوع فعالیت داوطلبی (مثلا دستیار پروژه) در وب‌سایت طبقه‌بندی می‌شوند. افرادی (به ویژه گروه‌های سنی جوان) که تمایل به مشارکت داوطلبانه در پروژه‌های جامعه مدنی دارند یا به دنبال کار داوطلبانه در سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند، با مراجعه به این وب‌سایت و جست‌وجو در فرصت‌های موجود، موقعیت مورد علاقه خود را پیدا و سپس فرم تقاضای مربوطه را پر می‌کنند. تاکنون صدها‌ هزار نفر در سراسر بریتانیا از طریق این وب‌سایت به کار داوطلبانه مشغول شده‌اند و در هر ۴۰ ثانیه یک نفر با مراجعه به این وب‌سایت، فرصتی برای کار داوطلبانه پیدا می‌کند. موفقیت این وب‌سایت به دلیل درک اهمیت فعالیت‌های داوطلبانه از سوی کل جامعه و به‌ویژه جوانانی است که برخورداری از تجربه کار داوطلبانه و قید آن در سابقه کاری خود را برای یافتن شغل مناسب در آینده، ضروری می‌دانند. این وب‌سایت همچنین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم کرده است تا بتوانند مستقیما فرصت‌های داوطلبانه خود را در وب‌سایت بارگذاری کنند.
هدف این وب‌سایت:
«با علم به این‌که این گروه سنی روزانه در اینترنت به دنبال مشاوره و حمایت و کسب اطلاعات است، این وب‌سایت برای ایجاد یکپارچگی و تمرکز در امر فراهم کردن اطلاعات و مشاوره برای این گروه و کمک به آنان در جهت اخذ تصمیمات آگاهانه و انتخاب‌های درست ایجاد شده است.»
امکانات وب‌سایت:
صحبت مستقیم (به صورت آنلاین)، ارایه مشاوره، پاسخ به سوالات و حمایت عاطفی: ۲۴ساعت در روز.
وجود بیش از ۲۰۰۰ مقاله آموزشی و فایل‌های صوتی و ویدیویی در وب‌سایت در حوزه مسائل و چالش‌های مختلفی که جوانان با آن مواجه هستند. (مرتبط با شش موضوع پوشش داده شده توسط وب‌سایت)
طرح سوال‌های شخصی و فرستادن آن برای مشاوران و دریافت پاسخ‌های مناسب و تخصصی توسط مشاوران خبره پس از سه روز کاری (محرمانه بودن سوالات و نام فرستندگان رعایت می‌شود.)
معرفی جوانان به مراکز مشاوره‌ای در ارتباط با مشکلاتشان (در صورت عدم حل شدن مشکل از طریق مشاوره، پرسش و پاسخ آنلاین). این وب‌سایت به 16 هزار و 500 مرکز مشاوره در سراسر بریتانیا دسترسی دارد.
ایجاد فروم‌های بحث و گفت‌وگو با حضور جوانان و مشاوران
امکانی فراهم شده است تا جوانان بتوانند به اکثر این امکانات از طریق تلفن‌همراه خود نیز دسترسی داشته باشند.


تعداد بازدید :  142