شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  شروع موفقیت‌آمیز برنامه خرید سهام اروپا: تصمیم‌گیرندگان بانک مرکزی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از عرضه اولیه موفقیت‌آمیز برنامه خرید سهام استقبال کرد. هدف از این برنامه ایجاد رشد در منطقه است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی منطقه به پیشنهادات درباره پایان دادن زودتر از معمول برنامه توجهی نکند. (بیزینس اینسایدر)

 رکوردزنی بورس‌های شرق دور: شاخص بورس در چین و هنگ‌کنگ به بالاترین میزان طی سال‌های اخیر رسیده است. شاخص بورس شانگهای نیز 1.9‌درصد افزایش یافته و به 4034.31 واحد رسید. در هنگ‌کنگ نیز شاخص «هنگ سنگ» نیز با 1.2‌درصد افزایش به 27272.39 واحد رسید. این بهترین عملکرد بورس هنگ کنگ از 2008 تاکنون است. (فوربس)

 وعده حذف مالیات در انگلیس: دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس تعهد کرده مالیات بر ارث را حذف کند. در این صورت والدین می‌توانند بدون پرداخت مالیات خانه‌ای به ارزش یک‌میلیون پوند را برای فرزندان‌شان به ارث بگذارند. با افزایش قیمت ملک در انگلیس این قانون با اعتراضات زیادی روبه‌رو شده است. (رویترز)

 افزایش واردات خودرو و واگن چینی به کشور: گمرک چین از رشد ۱۱۵درصدی صادرات خودرو و واگن چین به ایران در ‌سال ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد ایران بزرگترین واردکننده خودروی سواری و واگن مسافری از چین در این‌ سال شناخته شده است. چین در‌ سال 2013 بالغ بر 473‌میلیون دلار وسایل نقلیه موتوری (خودرو و واگن قطار) به ایران صادر کرده بود.  (گمرک چین)


تعداد بازدید :  317