شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   بورس در انتظار کاهش نرخ سود | محمد فطانت، رئیس سازمان بورس با بیان این‌که بزرگترین اخلال نظام اقتصادی در موسسات غیرمجاز و سودهای بانکی است، گفت: برخی از این موسسات و حتی بانک‌ها آخرین مصوبات بانک مرکزی را درخصوص کاهش نرخ بهره بانکی رعایت نمی‌کنند. او افزود: بازار با ریسک اساسی روبه‌رو بود که نخستین ریسک بازار بحث‌های سیاسی خارجی و بین‌المللی و دومین ریسک دغدغه فعالان بازار سرمایه درخصوص صنعت پالایشگاه‌ها بود. سومین ریسک بازار سرمایه که هنوز سایه آن بر بازار سرمایه قرار دارد، نرخ سود بانکی است که باید تمام فعالان بازار سرمایه و رسانه‌ها تلاش کنند که این موضوع نیز با توجه به کاهش نرخ تورم برطرف شود.

 پرداخت 8400‌میلیارد ریال سود به سرمایه‌گذاران| مدیریت امور ارتباط با مشتریان و خدمات الکترونیکی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت بیش از 8400‌میلیارد ریال سود انواع اوراق در‌ سال 93 به سرمایه‌گذاران از طریق این شرکت خبر داد. براساس آخرین گزارش این مبلغ به 55‌هزار و 157 سرمایه‌گذار پرداخت شده است.

  اوراق سلف نفت کوره در بازار سرمایه| سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران اعلام کرد: به‌زودی و برای اولین بار، نخستین مرحله از اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی عرضه می‌شود. او افزود: اندازه هر قرارداد از این اوراق معادل یک تن نفت کوره بوده و عرضه بصورت ریالی انجام خواهد شد.


تعداد بازدید :  295