شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
پرسه در بازار

اعلام قيمت نان در نانوایی‌های آزادپز
محمدرضا نظرنژاد رئیس اتحادیه نانوایان نان سنگکی، قیمت نان سنگک ویژه را 2000 تومان اعلام کرد و گفت: نان سنگک 450 گرمی ساده در آزادپزها 1300 تومان و نان 450 گرمی کنجدی در آزادپزها 1500 تومان است. او با اشاره به قیمت 800 تومانی نان 430 گرمی دولتی توضیح داد: هر کیلوگرم آرد در نانوایی‌های آزاد‌پز 3000 تومان و هر نیم کیلوگرم 1500 تومان است. اگر در آزاد‌پزها به درخواست مشتری، کنجد به نان اضافه کنند، هر عدد نان 1300 تومانی به قیمت 1500 تومان فروخته می‌شود. همچنین اگر به درخواست مشتری وزن نان در نانوایی‌های آزادپز 550 گرمی و کنجد به آن اضافه شود، به قیمت 2000 تومان به فروش می‌رسد که نان سنگک ویژه محسوب می‌شود. به گفته رئیس اتحادیه نانوایان نان سنگکی تا پایان ‌سال گذشته حدود 30‌درصد از نانوایی‌های سنگکی آزاد‌پز شدند.

میانگین قیمت لباسشویی ایرانی 1.7‌ میلیون تومان
حبیب‌الله انصاری، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لوازم خانگی کشور متوسط قیمت ماشین لباسشویی ایرانی را یک‌میلیون و 700‌هزار تومان عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش تولید داخلی این کالا، ‌سال گذشته بیش از 40‌میلیون دلار صرف واردات ماشین لباسشویی شد. او توضیح داد: در حال حاضر حدود 120 واحد دارای پروانه تولید داریم که البته در این میان 6واحد بزرگ‌ درصد بسیار زیادی از نیاز جامعه را تأمین می‌کنند.انصاری، ماشین لباسشویی را دارای دو مدل اتوماتیک و دوقلو عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در سطح اتوماتیک انجام شده است؛ به ‌طوری که در حال حاضر 70‌درصد از استفاده‌کنندگان این کالا از ماشین لباسشویی اتوماتیک و 30‌درصد از نوع دوقلو استفاده می‌کنند.

قطع سیم‌کارت‌های بدون هویت آغاز شد
قطع سیم‌کارت‌های احراز هویت نشده از دیروز آغاز شد. براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشترکانی که کد ملی خود را اعلام نکرده‌اند، سیم‌کارت‌های‌شان قطع می‌شود. علاوه بر این افراد، تمام مشترکانی که کدهای ملی خود را برای اپراتورها ارسال کرده‌اند اما کدهای ملی‌شان با نام آنها تطابق ندارد نیز سیم‌کارت‌شان از دسترس خارج می‌شود. بنا بر اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اجرای این طرح افراد اجازه دارند حداکثر مالکیت تا 10 سیم‌کارت را در اختیار داشته باشند. طبق قانون، لازم است هر سیم‌کارتی به واسطه مالک و صاحب آن مورد استفاده قرار گیرد تا مسئولیت تمام موارد حقوقی به پای آن فرد قرار گیرد، حال اگر عده‌ای به خرید چنین سیم‌کارت‌هایی پرداخته باشند، در صورتی که امکان برقراری ارتباط با مالک اصلی خط را نداشته باشند و نتوانند سیم‌کارت خود را تغییر مالکیت دهند، سیم‌کارت‌ آنها قطع خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  412