شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
دومین محموله امدادی و پزشکی صلیب‌سرخ وارد پایتخت یمن شد

دومین هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی و امدادی صلیب‌سرخ برای درمان مجروحان تهاجم هوایی عربستان‌سعودی و درگیری‌های داخلی این کشور وارد صنعا، پایتخت یمن شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ اعلام کرده است که این هواپیما حامل تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان مجروحان چند هفته گذشته در سراسر یمن است.
«ماری کلر فقالی»، سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در یمن گفت: «این محموله جدید 35.6 تن است که 32 تن از آن کمک‌های پزشکی و الباقی شامل تجهیزات تصفیه‌ آب، ژنراتور برق و چادر است.» پیش از این، کمیته جهانی صلیب‌سرخ و سازمان ملل متحد روز جمعه برای نخستین بار از زمان تهاجم هوایی عربستان‌سعودی به یمن از 6 فروردین‌ماه 1394، هواپیماهای امدادی خود را که شامل 16 تن دارو و تجهیزات پزشکی بود به صنعا فرستادند. در تاریخ 19 فروردین‌ماه 1394 نیز دو قایق حامل تجهیزات پزشکی در جنوب شهر بندری عدن در یمن پهلو گرفتند.
«جولین‌هارنیس»، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در یمن اخیراً هشدار داد که یمن در هفته‌های آینده با افزایش سوءتغذیه روبه‌رو خواهد شد. ‌هارنیس تأکید کرد که مشکلات دسترسی به آب، افزایش بهای مایحتاج زندگی، مشکل رفت و آمد در کشور و نبود آب آشامیدنی همگی همراه با کاهش خدمات دولتی منجر به افزایش خشونت‌ها در یمن
 خواهد شد.  
اوایل هفته جاری سازمان ملل متحد خواستار یک «توقف بشردوستانه» حداقل برای چند ساعت در روز در درگیری‌های کشور یمن شد تا بتوان به وسیله کمک‌های بشردوستانه مایحتاج مورد نیاز مردم را به آنها رساند. صدها نفر از مردم یمن تا کنون بر اثر حملات هوایی عربستان‌سعودی به این کشور کشته شده و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد بسیاری از این قربانیان، زنان و کودکان هستند.

 


تعداد بازدید :  270