شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

دومین جشنواره «هلال و رسانه» برگزار می‌شود
 رئیس جشنواره هلال و رسانه از برگزاری دومین جشنواره «هلال و رسانه» در اردیبهشت‌ سال ۹۴ و همزمان با هفته هلال خبر داد. وحید رحمتی، رئیس جشنواره هلال و رسانه درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: انعکاس بیشتر و موثرتر خدمات هلال‌احمر در رسانه‌ها یکی از اهداف برگزاری این جشنواره است. رئیس جشنواره «هلال و رسانه» افزود:  تولید آثار رسانه‌ای قوی و در فضایی رقابتی نه‌تنها به تاثیرگذاری بیشتر این آثار در میان مخاطبان می‌انجامد، بلکه باعث به وجود آمدن انگیزه بیشتر در اصحاب رسانه برای توجه ویژه به خدمات هلال‌احمر و تعامل با مخاطبان می‌شود. رحمتی با اشاره به این‌که این جشنواره در ۳ بخش تصویری(عکس)، رسانه‌های مکتوب و دیداری- شنیداری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد:  آثاری که با محوریت فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر و از ابتدای‌ سال ۹۳ تا پایان فروردین ۹۴ منتشر شده یا می‌شوند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره هلال و رسانه می‌توانند بعد از مطالعه فراخوان شرکت در جشنواره، تنها یک اثر برای هر بخش و در مجموع ۳ اثر خود را برای شرکت در جشنواره حداکثر تا دهم اردیبهشت ۹۴ به آدرس اینترنتی [email protected]  ارسال یا به دبیرخانه این جشنواره در روابط عمومی ساختمان صلح هلال‌احمر مراجعه کنند.

نخستین جلسه برنامه‌ریزی مسابقات رفاقت مهر ۹۴ برگزار شد
با حضور معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال‌احمر و مدرسان و اساتید حوزه امداد و کمک‌های اولیه، نخستین جلسه برنامه‌ریزی مسابقات رفاقت مهر 94 در حوزه مسابقات امدادی و کمک‌های اولیه برگزار شد. معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال‌احمر در این جلسه ضمن ابراز رضایت از برگزاری مسابقات رفاقت مهر در ‌سال گذشته از همگان خواست تا در برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات در‌ سال ۹۴ بیشترین تلاش را داشته باشند. امیر لـله گانی درخصوص اهداف برگزاری این جلسه گفت:  «در‌ سال ۹۲ نخستین جلسه هماهنگی مسابقات رفاقت مهر برگزار شد و با توجه به نتایج مثبت این هماهنگی و برنامه‌ریزی امسال هم قرار شد جلساتی به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف مسابقات انجام شود و درخصوص تغییرات جدید این مسابقات تصمیم‌گیری شود.» معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال‌احمر در ادامه به تغییرات مسابقات رفاقت مهر در‌ سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: «در‌ سال ۹۴ مبنای مسابقات رفاقت مهر با توجه به محور فعالیت‌های هلال‌احمر که فعالیت‌های امدادی، بشردوستانه و عام‌المنفعه است، فعالیت‌های امدادی و کمک‌های اولیه در نظر گرفته شده است.»

495 ‌سالخورده در اصفهان مورد‌ حمایت قرار گرفتند
معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از اجرای طرح نیابت در راستای همدلی و یاری رساندن به سالمندان و خانواده شهدا در ایام نوروز 94 خبر داد. علیرضا سلیمی گفت: «با حضور 154 نفر از داوطلبان و پرسنل این جمعیت در سرای سالمندان و منازل خانواده شهدا در ایام نوروز از این عزیزان دلجویی و به پاره‌ای از مسائل و مشکلات آنها رسیدگی شد، همچنین 549 بسته اعم از اقلام فرهنگی، بهداشتی و مواد غذایی به آنها اهدا شد.» معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان
یادآور شد:  «390نفر سالخورده و 105 نفر بی‌فرزند نیز مورد حمایت داوطلبان و خیرین این جمعیت
 قرار گرفتند.»

بازدید مدیرعامل هلال‌احمر استان کردستان از سرای سالمندان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: «کمک به هم‌نوع و تسکین آلام دردمندان اصلی‌ترین وظیفه جمعیت هلال‌احمر است و تمامی تلاش مجموعه هلال‌احمر در راستای تحقق این مهم است.» دکتر حسن خدابنده‌لو افزود: «در این راستا و به مناسبت روز مادر، جمعی از جوانان در تمامی شهرستان‌های استان در اقدامی مشابه از سرای سالمندان، بیمارستان‌ها و زنان سرپرست خانوار بازدید کرده و از آنها دلجویی کرده‌اند.» او تصریح کرد:  «یکی از برنامه‌هایی که بر همین اساس در معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان طراحی شده است، تقویت رویکرد فرهنگی در انجام امور محوله و مشارکت بیش از پیش اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر استان کردستان در برنامه‌های فرهنگی انسان‌دوستانه است.»

اجرای طرح کاروان سلامت در روستای هیق
جمعیت هلال‌احمر شهرستان هریس به مناسبت بزرگداشت هفته زن و روز مادر در روستای هیق این شهرستان اقدام به اجرای طرح کاروان حمایت و سلامت کرد. در این طرح تمامی اهالی روستا توسط مربیان خواهر و برادر، آموزش‌های مقدماتی امداد و کمک‌های اولیه را فرا گرفتند. اهالی روستا نسبت به ضرورت اهمیت تشکیل تیم‌های امداد و نجات روستایی توجیه شدند و نسبت به تشکیل تیم امدادی روستای مذکور، اقدامات لازم صورت گرفت.


تعداد بازدید :  315