شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
... تداوم بارش‌ها و کاهش دمای هوا

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هوا‌شناسی، سامانه بارشی در مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور همچنان فعال خواهد بود. با تداوم فعالیت این سامانه، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست و این وضعیت برای شمال غرب کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.
تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هوا‌شناسی وجود گرد و غبار را در استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب، برخی نقاط شرق و جنوب شرق نشان می‌دهد که این وضعیت همراه با کاهش دید در نواحی ذکر شده خواهد بود. این پدیده روز سه‌شنبه این هفته در برخی از نقاط شمال شرق و شرق کشور سبب بارش‌های پراکنده شده و
 به‌تدریج از کشور خارج شود. برای شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد شد.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۸ تا ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز نیمه ابری در بعضی از ساعات همراه با بارش‌های پراکنده و وزش باد و در برخی از ساعات با افزایش باد خواهد بود. کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز سه‌شنبه این هفته به ۸ تا ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد و آسمان پایتخت در این روز قسمتی ابری گاهی با وزش باد و به تدریج با افزایش ابر همراه خواهد بود.  در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای منفی ۲ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند.


تعداد بازدید :  335