شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   رفع تصرف از ۳۶۷ هکتار اراضی منابع طبیعی تهران| غلام‌عباس عبدی‌نژاد مدیرکل منابع طبیعی استان تهران با بیان این‌که ‌سال ۹۳ از تصرف ۳۶۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی پیشگیری و جلوگیری شد، گفت: بوستان یاس با مساحت ۷۴۰ هکتار با مالکیت منابع طبیعی برای بهره‌برداری عمومی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است. مدیرکل منابع طبیعی استان تهران بیان داشت: یکی از تدابیر حفاظتی دیگر بعد از پیشگیری و اخذ سند مالکیت، درختکاری است.

   بنزین سوپر در جایگاه‌ها کمیاب شد| از اواخر‌ سال گذشته عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های کشور کم شد، به طوری که برخی از دارندگان خودرو نسبت به این موضوع گلایه‌مند بودند. با شروع سفرهای نوروزی نیز همچنان این مشکل وجود داشت و در برخی از شهرهای شمالی کشور نیز بنزین سوپر به ندرت در جایگاه‌هایافت می‌شد.

   کویت مشتری جدید گاز ایران می‌شود| با توجه به این‌که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در اولویت ایران برای صادرات گاز قرار گرفته‌اند، پس از مذاکرات با عمان، اکنون احتمال پیوستن کویت به جمع مشتریان گازی ایران وجود دارد.مقامات وزارت نفت بر این باورند که امکان صادرات گاز به کویت از طریق عراق وجود دارد و در صورت امضای قرارداد، گاز ایران به کویت می‌رود.

   پیش‌بینی قیمت نفت و سهم ایران از بازار جهانی| علی شمس‌اردکانی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی درباره تأثیرات نتایج مذاکرات ایران و 1+5 بر آینده قیمت نفت و وضع تولید و صادرات نفت ایران اظهار کرد: بعید می‌دانم در
کوتاه مدت بتوانیم سهم بیشتری را از بازار نفت به دست بیاوریم. وی ادامه داد: افزایش تولید در کوتاه‌مدت برای ایران ممکن نیست، بنابراین افزایش نقش ایران در بازار نفت خام در این فاصله امکان‌پذیر نیست.

   احتمال کاهش نرخ سود سپرده به
 20 درصد| با شدت گرفتن مواضع بانک مرکزی برای ساماندهی نرخ سود بانکی اعم از تسهیلات و سپرده گمانه‌زنی‌ها و اظهارات متفاوتی نسبت به چگونگی تعیین نرخ سود و اجرای آن مطرح می‌شود که البته در این بین آخرین مباحث مطرح شده پیرامون کاهش نرخ سود سپرده بیانگر احتمال قوی برای تعیین نرخ 20‌درصد است. پیش‌تر همتی، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی عنوان کرده بود که نرخ سود 20‌درصد برای کاهش نرخ سود سپرده می‌تواند مناسب و منطقی باشد.


تعداد بازدید :  370