شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
ردپای زن تبهکار در سرقت‌های جنجالی شهرری


شهروند| زن سارق، اعتماد طعمه‌های خود را در آرایشگاه‌ها و خیابان‌ها جلب می‌کرد و با ترفندهای مختلف سرقت از خانه‌های آنان را به مرحله اجرا می‌گذاشت.
ظهر 29 بهمن‌ماه، کلانتری 131 شهر ری در جریان يک سرقت خانه در میدان نماز خیابان گل‌ها قرار گرفت. با حضور کارآگاهان در محل سرقت، در همان مراحل اولیه بررسی محل سرقت مشخص شد که سارقان با استفاده از کلید در محل سرقت و ضمن اطلاع دقیق از محل نگهداری طلا و جواهرات و همچنین اطمینان از عدم حضور مالباخته، اقدام به سرقت بیش از 300‌میلیون تومان طلا و جواهرات کرده‌اند؛ با توجه به نتایج به‌ دست آمده از محل وقوع سرقت، تحقیقات در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.  مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش زنی به نام لیلا رحیمی به‌عنوان مستأجر اقدام به اجاره یک واحد مسکونی در طبقه پایین خانه‌ام کرد. در همین مدت کوتاه با من طرح دوستی ریخت و به بهانه‌های مختلف به خانه‌ام رفت و آمد داشت تا این‌که چند روز پیش و به بهانه این‌که به علت داشتن مشکلات مالی قصد رفتن به شهرستان و زندگی با خانواده‌اش را دارد، قرارداد اجاره را فسخ و پس از بازپس گرفتن پول ودیعه مسکن، خانه را تخلیه کرد.»
با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان به بررسی هویت «لیلا رحیمی» پرداختند. با بررسی تصویر مدارک شناسایی ارایه شده از سوی این زن در زمان تنظیم قرارداد اجاره‌خانه، مشخص شد که زنی به نام «لیلا رحیمی» با مشخصات هویتی ثبت شده در داخل مدارک شناسایی ارایه شده جهت تنظیم قولنامه منزل وجود خارجی ندارد و به احتمال بسیار فراوان او پس از جلب اعتماد و در زمان تردد به خانه مالباخته، از محل نگهداری طلا و جواهرات و میزان آنها اطلاع پیدا کرده و در ادامه، پس از سرقت کلید خانه، نقشه سرقت طلا و جواهرات را به مرحله اجرا گذاشته است.  در شرایطی که تحقیقات جهت دستگیری لیلا رحیمی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، پرونده سرقت مشابه دیگری این بار در شهرری – میدان نارنج به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.  بررسی اظهارات مالباخته نشان داد که در زمان سرقت، وی به قصد ملاقات با یکی از دوستانش به نام لیلا رحیمی که به تازگی با او در یک آرایشگاه زنانه آشنا شده، از خانه خارج اما وقتی این زن به محل ملاقات نیامد، دوباره به خانه بازگشته که متوجه سرقت طلا و جواهرات خود می‌شود.
مالباخته درخصوص علت گذاشتن قرار ملاقات با «لیلا رحیمی» به کارآگاهان گفت:  « چندی پیش و در یک آرایشگاه زنانه با این زن دوست شدم، در این مدت لیلا چندین بار به خانه ما رفت و آمد داشت و به واسطه همین رفت و آمدها در جریان برخی مشکلات من قرار گرفت. لیلا مدعی شد که یک دعانویس را می‌شناسد که قادر است مشکل مرا حل کند و به بهانه ملاقات با دعانویس، با من قرار گذاشت تا به ملاقات او برویم اما هر چقدر منتظر ماندم، او به محل قرار نیامد و من نیز به خانه بازگشتم که متوجه سرقت طلا و جواهرات خود شدم». در زمان انجام چهره‌نگاری از دومین مالباخته، وی اظهار داشت که تصویری از لیلا رحیمی در گوشی تلفن همراه وی وجود دارد که بلافاصله این تصویر استخراج و در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و تصویر به دست آمده، توسط شاکی اول پرونده نیز مورد شناسایی قرار گرفت و ادعا داشت که این همان شخصی است که خانه‌اش را اجاره کرده بود. با به دست آمدن تصویر متهم پرونده، مشخص شد «منصوره» یکی از مجرمان سابقه‌دار است، اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه وی آغاز و سرانجام آخرین مخفیگاهش در 24 متری شهرری شناسایی شد. این زن 20 فروردین‌ماه‌ سال ‌جاری دستگیر شد.  منصوره که پس از شناسایی از سوی مالباختگان و کشف مقادیری از طلا و جواهرات سرقتی از داخل مخفیگاهش چاره‌ای جز اعتراف نداشت، خریدار طلا و جواهرات سرقتی را نیز در محدوده بازار تهران معرفی کرد.


تعداد بازدید :  143