شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
آسانسور‌ها پاتوق زورگیری‌های مردان تبهکار

شهروند| مردان زورگیر در آسانسور مجتمع‌های مسکونی کمین می‌کردند تا سرقت‌های شبانه خود را اجرایی کنند.
شامگاه 18 فروردین ماه، مأموران کلانتری 118 ستارخان در حین گشتزنی در خیابان لطفعلی‌خان به دو سرنشین یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مشکوک شدند که با توقف موتورسیکلت و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد پلاک نصب شده روی موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است؛ در ادامه و در بازرسی دو سرنشین موتورسیکلت، چند دستگاه گوشی تلفن همراه و همچنین دو سلاح سرد نیز کشف شد.
با انتقال دو سرنشین موتورسیکلت به کلانتری و انجام تحقیقات اولیه، آنها ادعا داشتند که گوشی‌های تلفن همراه را همان شب سرقت کرده‌اند.
ادعای این مردان کافی بود تا مأموران بلافاصله اقدام به شناسایی اولین شاکی پرونده کنند.
زن جوان پس از حضور در کلانتری، در اظهاراتش به مأموران گفت: « شامگاه 18 فروردین‌ماه پس از ورود به داخل مجتمعِ محل سکونت خود، به همراه مادرم قصد سوار شدن به آسانسور را داشتم که ناگهان 2 مرد در مقابل در آسانسور به سمت ما حمله‌ور شدند و با تهدید چاقو اقدام به سرقت کیف‌دستی حاوی پول، دو گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی کردند و پس از سرقت با یک موتورسیکلت از محل متواری شدند».
شاکی در ادامه اظهاراتش به مأموران گفت: « از همان ساعت انجام سرقت، مادرم به علت داشتن عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد و در حال حاضر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت اقدامات درمانی قرار دارد. من نیز پس از تماس پلیس به کلانتری آمدم».
پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ
2 متهم به نام‌های حسین 27 ساله و رضا 28 ساله به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شدند، «رضا» به‌عنوان مجرم سابقه‌دار که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل، سرقت، درگیری با مأموران، تخریب اموال عمومی، سرقت اتومبیل و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود، شناسایی شد.
هر 2 متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، به زورگیری به شیوه مشابه و همچنین کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه از رهگذران اعتراف کردند.  در ادامه و با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان در مناطق شمال غرب تهران به‌ویژه در مناطق گیشا، سعادت آباد، آریاشهر، پونک، باغ‌فیض و ستارخان شدند که در زمان استفاده از آسانسور مجتمع محل سکونت خود مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته بودند. سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: « با توجه به اعتراف هر 2 متهم به انجام سرقت به شیوه زورگیری و شناسایی تعدادی از شاکیان پرونده، مردان زورگیر با قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم آگاهی قرار گرفتند؛ لذا از کسانی که به این شیوه و شگرد مورد زورگیری یا تهدید قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند».


تعداد بازدید :  294