شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
جریمه بازیکن عراقی، نوشدارویی بعد از مرگ سهراب
... مثلا کرار محروم شد!
بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با «شهروند»: کمیته اخلاق قصد ماستمالی کردن نداشته است

شهروند| سری جدید جدل‌های ورزشی ایران و کشورهای عربی با حکم عجیب و غریب صادر شده برای جاسم کرار، عراقی جنجال‌ساز استقلال روی پرده رفت. مصاحبه این بازیکن در مورد فوتبال ایران و مسخره دانستن لیگ و دیگر ارکان این رشته ورزشی از سوی کرار، واکنش بسیار دیرهنگام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال را در پی داشت. در شرایطی که به قول معروف، آب‌ها از آسیاب افتاده بود، علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق پس از عدم توجه کرار به درخواست حضور در کمیته انضباطی برای تفهیم اتهام و دفاع ازخودش، غیابی رأی به محرومیت او از حضوردرفصل آینده لیگ ایران در لباس هر تیمی و 10‌میلیون تومان جریمه نقدی داد. در این شرایط، حق استقلال برای ارایه درخواست تجدیدنظر محفوظ است. نکته جالب اما این‌جا است که محمدزاده، زمان شروع محرومیت کرار را پایان قراردادش با استقلال دانست؛ یعنی از ابتدای فصل 1396-1395.
واکنش استقلالی‌ها
در این شرایط، محرومیت کرار، بیشتر نوشدارویی بعد از مرگ سهراب خواهد بود چون این بازیکن 27ساله در پایان قرارداد فعلی‌اش، 29ساله می‌شود و بعید به نظر می‌رسد در آن مقطع، مشتری خاصی برای حضور در ایران داشته باشد. علی نظری جویباری، معاون ورزشی باشگاه استقلال اما نیمه پر لیوان را می‌بیند: «از کمیته اخلاق ممنون هستیم که با رعایت همه حق و حقوق باشگاه استقلال حکم صادر کرد. من پس از صدور این حکم با محمدزاده تماس تلفنی داشتم و او به من گفت در صدور این حکم تلاش شده حقی از باشگاه استقلال تضییع نشود. مهم‌ترین موضوع برای ما در ارتباط با جاسم کرار همین مسأله بود و خوشحال هستیم باشگاه استقلال در ارتباط با این حکم متضرر نشد.»
زمام محرومیت و ماجرای بیت‌المال
محمدزاده علاقمند نبود محرومیت کرار در دوران قراردادش با استقلال اجرایی شود چون در این صورت به‌زعم او استقلال باید از پول بیت‌المال به بازیکن محروم حقوق می‌داد و اگر هم راضی به دادن دستمزد او نمی‌شد، این بازیکن قطعا به فیفا اعتراض ‌می‌کرد و به وجهه بین الملی فوتبال ما ضربه وارد می‌شد.
چرا الان؟
اعتراض کرار به ساختار فوتبال ایران چندی قبل رخ داد و ماجرای تازه‌ای نیست اما چرا تازه فدراسیون و کمیته اخلاق به فکر افتادند درباره این بازیکن جنجالی تصمیم بگیرند؟‌ آیا این محرومیت صرفا به خاطر رفع تکلیف و انجام کاری که باید چندی قبل انجام می‌شد، صورت نگرفت؟ به نظر می‌رسد هدف مصدرنشینان فوتبال ما از این اقدام به راه افتادن جوی به نفع خودشان باشد تا در روزهایی که روابط فوتبالی ما با کشورهای عربی به تیره‌ترین روزهای خود رسیده، عوامل محرومیت کرار، خودشان را نشان دهند.
قول مدیرعامل
در این شرایط کرار راهی باشگاه استقلال شد و برای مشخص شدن میزان مطالبات مالی‌اش با بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه دیدار کرد. پس از این‌که افشارزاده به او قول داد در یکی 2 روز آینده مشکل مالی‌اش را حل کند، بازیکن عراقی از تصمیمش برای اعتراض به حکم صادر شده گفت.
توضیحات   افشارزاده
بهرام افشارزاده، مدیرعامل استقلال درباره جوی که درباره رأی بازیکن عراقی به راه افتاده، این‌طور به «شهروند» توضیح می‌دهد: «در شرایط کنونی باشگاه استقلال به حضور جاسم کرار نیاز دارد. او بازیکن خوبی است و هروقت در ترکیب تیم بوده مثمرثمر ظاهر شده است. از سوی دیگر کمیته اخلاق فدراسیون قصد داشته کارش را به بهترین شکل انجام دهد و او را محروم کرده اما چون بحث شخصی بوده محرومیت او از ابتدای
 دو فصل بعد آغاز می‌شود.»
از افشارزاده پرسیدیم: «آیا قبول دارد که کمیته اخلاق به نوعی موضوع را ماست‌مالی کرد؟»، پاسخ او چنین بود: «هرگز این‌طور نیست. حکمی که آنها داده‌اند پابرجا است و قطعا در پایان قرارداد کرار با استقلال اجرایی می‌شود ولی موضوع این است که ما از اول فصل نتوانستیم آنطور که باید از این بازیکن استفاده کنیم و با توجه به این‌که به خاطر یک مسأله شخصی باشگاه نباید متضرر شود، آنها رأی به محرومیت وی بعد از پایان قراردادش با استقلال دادند.» با این شرایط احتمال ماندن‌هافبک عراقی در استقلال برای ‌سال آینده نیز بیشتر می‌شود. مدیرعامل استقلال دراین‌باره می‌گوید: «او با استقلال قرارداد دارد و فقط به صورت توافقی می‌تواند جدا شود. دلیلی ندارد خواهان رفتنش از استقلال باشیم!»


تعداد بازدید :  130