شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
پاریس پرحاشیه با اولین جام فصل آرام گرفت
منتظر دومی هستند

شهروند| پاری‌سن‌ژرمن با کسب اولین جام فصل، یک قدم دیگر به رویای رقم زدن 3 گانه نزدیک شد. درواقع برتری 4 بر صفر آنها مقابل باستیا در فینال جام اتحادیه، علاوه بر پنجمین قهرمانی در جام اتحادیه و تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها، یک‌طرفه‌ترین برتری تاریخ فینال‌های جام اتحادیه فرانسه (البته به‌طور مشترک با پیروزی
 4 بر صفر بوردو مقابل ون در‌ سال 2009) را رقم زد؛‌ آنچه خشم سرمربی باستیا بابت بی‌احترامی سران فدراسیون هنگام اهدای جوایزرا رقم زد و او ادعا کرد نوع برخورد با تیمش، یک رسوایی بزرگ بود.
ادامه روزهای خوب
پاری‌سن‌ژرمن با برتری بر چلسی در مجموع
 2 بازی رفت و برگشت یک‌هشتم‌نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان، باعث شد فرانسه برای اولین بار از فصل 2010-2009 در یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان 2 نماینده داشته باشد. حالا آنها درحالی بدون زلاتان محروم در بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان میزبان بارسلونا خواهند بود که از برتری 4 گله به کمک هنرنمایی‌های ستاره سوئدی و کاوانی (هرکدام 2 گل زدند) لذتی به بزرگی پنجمین قهرمانی در جام اتحادیه نصیب بردند.
2 گل زلاتان بهترین پایان موقت ممکن بود. او حالا می‌رود تا به مدت 4 بازی استراحت کند تا بلکه دیگر به ملیت فرانسوی و داور توهین نکند. پاریسی‌ها در غیاب او، برای فتح 2 جام دیگر (لیگ قهرمانان برای اولین بار و لوشامپیونا برای سومین‌بار متوالی و پنجمین بار در مجموع) چند برابر تلاش خواهند کرد.
حاشیه‌های فراوان
این روزها حاشیه‌های پاری‌سن‌ژرمن هم به اندازه نامش بزرگ شده است. ابتدا کاوانی به خاطر بی‌حرمتی به بلان، پس از تعویض در بازی لوکلاسیک مقابل مارسی، کلی جنجال‌ساز شد، سپس نوبت به زلاتان رسید تا به خاطراعتراض به داوری و مزخزف خطاب کردن ملیت فرانسوی پس از بازی با بوردو، 4 جلسه محروم شود. اکنون فتح اولین جام داخلی فرانسه می‌تواند مرهم به زخم وارد شده از سوی غول حاشیه به پیکر تیم اول و آخر پایتخت فرانسه باشد. پاریسی‌ها در صورت برتری در بازی 30 می ‌مقابل اوسر در جام حذفی، شانس هت‌تریک کردن در رقابت‌های داخلی و یک 4 گانه تاریخی را دارند. برای باشگاهی که در طول حیات فقط 45ساله خود در یک فصل بیش از 2 جام نبرده، برتری در لوکلاسیک هفته قبل در خانه مارسی، صدرنشینی در مقاطع پایانی فصل را در پی داشته است. لوران بلان، سرمربی جوان تیم اما به افق‌های روشن‌تری چشم دوخته است: «ما با آرامش بازی کردیم و واقعا لایق پیروزی بودیم.از شاگردانم رضایت کامل دارم و امیدوارم تا پایان فصل به روند خوب فعلی ادامه دهیم.»


تعداد بازدید :  122