شماره ۵۳۸ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۴ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

در سفر به قم صورت گرفت
دیدار رهبر معظم انقلاب با آیات عظام وحیدخراسانی، نوری همدانی و سبحانی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شنبه گذشته (22فروردین) در سفر به قم با مراجع تقلید دیدار کردند. رهبر معظم انقلاب با حضور در بیت آیت‌الله وحید خراسانی با ایشان دیدار و گفت‎وگو کردند.  به گزارش خبرگزاری رسا، معظم‎له همچنین با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی نیز ملاقات کردند و در پایان نیز برای مناجات و عبادت به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند. هفته گذشته ایشان در سفر به قم با آیات عظام شبیری و مکارم شیرازی دیدار داشتند. شایان ذکر است مراجع معظم تقلید در مراسم ترحیم خواهر معظم‌له که به تازگی در قم برگزار شده بود، شرکت کرده و این مصیبت را تسلیت گفته بودند.

در پیامی رهبر معظم انقلاب درگذشت والده حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ابوترابی فرد را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد محمدحسن ابوترابی، دام توفیقه
درگذشت والده‌ی مکرّمه که بانوئی انقلابی و متعبد و منسوب به بیت روحانی جلیل‌القدری بودند به جنابعالی و دیگر بازماندگان تسلیت می‌گویم، و یاد والد بزرگوار و نیز برادر آزاده‌ی نام‌آورتان مرحوم آقای حاج سیّدعلی‌اکبر ابوترابی را گرامی می‌دارم و رحمت و مغفرت الهی را برای آنان مسألت می‌کنم. حاجیه خانم علوی قزوینی روز جمعه به علت کهولت سن در 91 سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء  درگذشت.

روایت‌های جدید از حادثه جده برای دو زائر نوجوان ایرانی
عضو کمیسیون اصل 90: تجاوز نشده؛ بی‌حرمتی کردند
شهروند| حادثه فرودگاه جده برای دو زائر نوجوان ایرانی که در راه بازگشت و در فرودگاه مورد تعرض دو مامور فرودگاه بین‌المللی جده قرار گرفتند هر روز ابعاد تازه‌تری می‌یابد. پس از تجمع چندصد نفری تعدادی از شهروندان تهرانی در مقابل سفارت عربستان و دستور رئیس‌جمهوری به وزیر ارشاد مبنی بر این‌که «سازمان حج و زیارت با همکاری وزارت امور خارجه، پیگیری‌های خود را ادامه داده و نسبت به مجازات مجرمین و تأمین امنیت زائران اطمینان حاصل نماید و گزارش دقیق و جامعی برای تصمیم‌گیری ارایه کند» حالا یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از جلسه مشترک وزارت خارجه، سازمان حج و زیارت، مدیرکل حقوق بشر قوه قضائیه و دو تن از نمایندگان مجلس برای بررسی تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده خبر داده است. احمدی‌امیرآبادی دراین‌باره به خبرنگار مهر گفته است: در این جلسه مسئولان وزارت خارجه، سازمان حج و زیارت، دو تن از نمایندگان مجلس و مدیرکل حقوق بشر قوه قضائیه حضور داشتند و پیش از جلسه، گزارش کاملی از حادثه جده از خانواده‌ها و نوجوانان گرفته شد و براساس این گزارش تصمیم‌گیری شد. چنانکه آقای امیرآبادی از محتوای این جلسه گزارش داده است: براساس این گزارش هیچ‌گونه تجاوزی به دونوجوان صورت نگرفته و فقط به آنها «تعرض» و «بی‌حرمتی» شده است؛ لذا مسئولان جلسه تأکید بر پیگیری موضوع داشتند.
به گزارش مهر، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در توضیح این‌که عذرخواهی مقامات عربستانی تاکنون به چه صورتی بوده است، گفت: ممکن است برداشت‌ها درباره عذرخواهی رسمی متفاوت باشد؛ آنها در سطوح مختلف ملاقات‌های دیپلماتیک ابرازشرمساری و تأسف عمیق کرده‌اند و در ملاقات‌های دیپلماتیک هر موضعی که به سفیر ما اعلام کنند، یک موضع رسمی از طرف دولت آنها تلقی می‌شود و این یک عرف جاری است. به گفته آقای قشقاوی، البته شدت واقعه به گونه‌ای است که افکار عمومی ما انتظار موضع‌گیری علنی و رسمی را از طرف دولت سعودی دارند و ما نیز امیدواریم که طرف سعودی با درک شرایط افکار عمومی ما چنین کاری را انجام دهد.
 اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز درباره این حادثه با بیان این‌که اقدام دو نوجوان برای مقاومت جهت نرسیدن دو متخلف به اهداف شوم خود جای تقدیر دارد، به ایرنا گفته است: دو نوجوان زائر عزیز ما با هوشیاری مقابل اهداف شوم و پلید دو پلیس مجرم عربستانی مقاومت کردند. به اعتقاد بنده باید برای خانواده‌های این عزیزان، این وجه موضوع بسیار برجسته شود.
به گفته رئیس سازمان حج و زیارت این روح مقاومت باید با تقدیر از این دو نوجوان والاتر شود تا به‌ عنوان الگوی نسل جوان ما قلمداد شود.
سعید اوحدی همچنین یادآور شده: براساس فرآیند اگر بخواهد عمره متوقف شود، باید از طریق شورایعالی حج یا از طریق شورایعالی امنیت ملی  یا مصوبه مجلس و ابلاغ دولت انجام شود.


تعداد بازدید :  374